Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hackad via iCloud - fick iPhone, iPad och MacBook Air raderad

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har just aktiverat tvåstegsverifiering på Google. Slängt ut Find My Mac till förmån för Under Cover.

Tvåstegsverifiering: https://accounts.google.com/SmsAuthConfig

Notera att du behöver ange programspecifika lösenord för t ex Mail.

Här är en video om 2-step verification: http://www.youtube.com/watch?v=zMabEyrtPRg&t=2m13s

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-07 15:39

Bra tråd, det belyser ett eventuellt problem/hot som jag själv ignorerat allt för länge på grund av lathet. Jag ska ta tag i detta och göra det jag kan för att åtminstone försvåra för någon som skulle vilja ställa till det för mig. En bra början blir att läsa Adrians artikel om sund lösenordshantering igen, även om det i detta fall inte var lösenorden som var problemet. Ser att även flera i tråden tagit bort find my mac/ iphone o.s.v. Det kanske är något att göra. Tvångsverifiering på Gmail är givet nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-07 22:32

Hm, kan man se om man har någon "iCloud-mail"?
Jag har aldrig använt den utan bara skapat ett iTunes-konto o.s.v

Och finns det någon vettig ersättare till Find My Mac?

Ursprungligen av zappee:

Hm, kan man se om man har någon "iCloud-mail"?
Jag har aldrig använt den utan bara skapat ett iTunes-konto o.s.v

Och finns det någon vettig ersättare till Find My Mac?

Prova att logga in på iCloud.com. Och UnderCover är en vettig ersättare till Find My Mac. UC kan även ta bilder från datorns kamera, ta skärmdumpar och logga tangenttryckningar.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-08 21:35
Ursprungligen av pmarriott:

Prova att logga in på iCloud.com. Och UnderCover är en vettig ersättare till Find My Mac. UC kan även ta bilder från datorns kamera, ta skärmdumpar och logga tangenttryckningar.

Känns som Prey är likvärdigt, eller vad gör UC värt att betala?

Ursprungligen av zappee:

Känns som Prey är likvärdigt, eller vad gör UC värt att betala?

Har aldrig tittat närmare på Prey. Fastnade för UC.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-08 05:53

MacRumors har en artikel om Undercover med anledning av Mat Honans hackade konton.

20 inlägg raderade med hänvisning till forumets regler §1.1, §1.2, §1.3 och §1.6.

Påminner också om att trådens ämne är iCloud och säkerhetsbristerna som uppmärksammats.

/ Mod

Bevaka tråden