Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Win7 och spel över USB3

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2012-08-07 14:52

Hej. Tänkte installera Battlefield 3 på min rMBP. Spelet lirar bra installerat på den interna hårddisken, men eftersom jag valde 256gb SSDn vill jag spara lite på utrymmet. Någon som vet om det går att boota win7 och köra battlefield 3 från en extern USB3 hårddisk (bootcamp)? Jag är nöjd med grafiken om det är i klass med xbox360 och tål att det tar lite längre tid att ladda sålänge spelet inte laggar. Spelar bara online om det gör någon skillnad.

Ursprungligen av jensm:

Hej. Tänkte installera Battlefield 3 på min rMBP. Spelet lirar bra installerat på den interna hårddisken, men eftersom jag valde 256gb SSDn vill jag spara lite på utrymmet. Någon som vet om det går att boota win7 och köra battlefield 3 från en extern USB3 hårddisk (bootcamp)? Jag är nöjd med grafiken om det är i klass med xbox360 och tål att det tar lite längre tid att ladda sålänge spelet inte laggar. Spelar bara online om det gör någon skillnad.

Det går inte att starta Windows från en extern hårddisk på din Macbook Pro.

Senast redigerat 2012-08-07 19:02
  • Medlem
  • Boden
  • 2012-08-07 15:34
Citat:

Det går inte att starta Windows från en extern hårddisk på din Macbook Pro

Jorå, har kört windows och enklare spel (age of empires 3) över USB2, och bootar dagligen Win7 över USB2. Det går inte speciellt snabbt, men USB3 är ju mycket snabbare än 2. Om jag installerar win7 på datorns SSD och kör BF3 över USB3 då?

Ursprungligen av jensm:

Jorå, har kört windows och enklare spel (age of empires 3) över USB2, och bootar dagligen Win7 över USB2. Det går inte speciellt snabbt, men USB3 är ju mycket snabbare än 2. Om jag installerar win7 på datorns SSD och kör BF3 över USB3 då?

Testa

Är det någon som vet om USB-adaptern i detta kit går över USB3?

Samsung SSD NB 830-Series 128GB - Inet.se

I annat fall, vad finns det för billiga och bra alternativ? Enclosures osv.

USB är CPU-intensivt och inte det mest optimala.

Men spel och OS kan köras via USB-ansluten disk utan större bekymmer.
Även om jag skulle rekommendera en firewire-ansluten istället.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-08-08 09:51
Ursprungligen av illerG:

USB är CPU-intensivt och inte det mest optimala.

Men spel och OS kan köras via USB-ansluten disk utan större bekymmer.
Även om jag skulle rekommendera en firewire-ansluten istället.

Det är sant, men grafikkortet i rmbp är såpass mycket flaskhals för grafikkortet ändå, så det borde inte spela någon roll för detta syftet.

Jag har kört lite spel via USB2 en gång i tiden, och det fungerade alldeles utmärkt, förutom sega laddningstider.

Vad tror ni om att installera Win 7 på ett SD minneskort? Kan det funka?

1
Bevaka tråden