Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TimeMachine + TimeCapsule

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-04 22:28

Hej!

Jag har precis aktivrat igång min TM för första gången, och det jag undrar, tar TM backup på filmer också.
För det vill jag inte ha, när jag väl sett en film så tar jag bort den jag vill ju inte att TM säkerhetskopirarar alla dessa filmer.
D¨å dom tar jättemycket plats. Om det är så att TM tar backup, kan man på något sätt ställa in den så att den ej säkerhetskopirar filmer?

Mvh: Ravve

Du kan undanta objekt om du klickar på alternativ
Lämpligt är väl att ha filmerna i film mappen och att du undantar den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-05 00:51
Ursprungligen av MalcomX:

Du kan undanta objekt om du klickar på alternativ
Lämpligt är väl att ha filmerna i film mappen och att du undantar den

Hur gör man det?

tacksam för svar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-05 00:58

Sen undrar jag en annan sak, min TM har redan säkerhetskopirat allting, och hur gör jag för att ångra den säkerhetskopirengen.
Den tog ganska mycket plats från min TimeCapsule.. För som sagt filmer tar jag bort när jag väl har sett och brukar ha ganska många filmer på datorn. Är inte så sugen på att säkerhetskopira dom

Det är enklare att du gör som jag skrev och sedan läser texten som kommer upp i rutorna, än att jag eller någon annan skall skriva en hel bok här
Prova dig fram, så lär du dig precis på samma sätt som jag lärde mig det
Det tar 30 sekunder

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-05 09:10

Du kan skapa en mapp där du har alla temporära filer som inte ska sparas/back-up på TM.

1.

2.

3.

Du kan radera den back-up du har och sen göra en ny om du vill, för säkerhets skull så kan du lägga den nuvarande i en mapp på TM och gör sen en ny, när den är klar så kan du radera den gamla back-upen (går något fel så har du ändå kvar den gamla).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-06 21:36
Ursprungligen av stile:

Du kan skapa en mapp där du har alla temporära filer som inte ska sparas/back-up på TM.

1. [ATTACH="CONFIG"]34135[/ATTACH]

2. [ATTACH="CONFIG"]34136[/ATTACH]

3. [ATTACH="CONFIG"]34137[/ATTACH]

Du kan radera den back-up du har och sen göra en ny om du vill, för säkerhets skull så kan du lägga den nuvarande i en mapp på TM och gör sen en ny, när den är klar så kan du radera den gamla back-upen (går något fel så har du ändå kvar den gamla).

Tack så hemskt mycket, har fixat det nu

1
Bevaka tråden