Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra förhandsval för "Öppna dokument med"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har efter installation av ML råkat ut för en sak som jag antar är en bugg. Vi använder Open Office på jobbet och när man dubbelklickar på OO-dokument så öppnas det med Textredigerare. Detta ligger nu som förval och vad värre är. Det går inte att ändra...
Jäkligt irriterande!
Kollegorna (som inte är Macvana skyller naturligtvis på "krångliga Apple/Mac o.s.v.) Själv hävdar jag att detta är en bugg som kommer att åtgärdas av Apple eller OO. Någon annan som stött på problemet? Kanhända att det inte bara drabbar OO-dokument utan även andra program/dokument...
Någon som har något intressant att komma med angående detta?
Håkan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-06 14:33

Går det inte att ändra även om du markerar ett Open Officedokument med kringla + I och sen väljer där öppna med? Där kan du sen även välja att ändra för alla.

Det är precis detta som inte fungerar nä... Då hade det inte varit nåt större problem. Och därför är det också anledningen till att jag tror (är ganska så säker på ) att det är en bugg. Någon som vet nåt hack för detta eller tror ni att man lugnt får vänta på att Apple åtgärdar detta?
Håkan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-07 05:55
Ursprungligen av HåkanO:

Det är precis detta som inte fungerar nä... Då hade det inte varit nåt större problem. Och därför är det också anledningen till att jag tror (är ganska så säker på ) att det är en bugg. Någon som vet nåt hack för detta eller tror ni att man lugnt får vänta på att Apple åtgärdar detta?
Håkan

Det finns en tråd på Apples supportforum om detta, verkar som fler råkat ut för samma sak.

  • Medlem
  • 2012-08-06 14:37

Om ni inte jobbar med avancerade textdokument skulle jag rekommednera er att faktiskt använda Textredigerare i stället. Det gör ag på jobbet där vi också har OO.
Textredigerare är mycket bättre, imho.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-06 23:39

Och dokumentet är inte låst?Reparera skivbehörigheter. Testa med en nyskapad användare på samma maskin.

Hej.

Nu har detta problem dykt upp för mig i och med Photoshop CC. När jag väljer att alla .psd/jpg -filer ska öppnas med CC istället för CS6 så hoppar den bara tillbaka till CS6 direkt.

Om jag har CC öppet och klickar på en jpeg så öppnas den i CC. Om inte CC är öppet så startar den cs6 istället.

Jag är inloggad som admin och har 10.8.4

Någon som har någon lösning eller har samma problem±

Nu bumpar jag här.

Ingen som upplever samma problem?

  • Medlem
  • 2013-07-02 23:12

Adobeprogram tycks ha det problemet. Samma med InDesign, iaf cs4-cs5-cs6.

1
Bevaka tråden