Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fabriksåterställningsproblem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag är mitt uppe i att fabriksåterställa min Mackbook Pro (Lion) och verkar ha stött på två problem.

Med hjälp av Lion's Skivåterställningsassistent (Lion Skivåterställningsassistent) har jag gjort en virtuell cd på min Extarna hårddisk (Western Digital, 500gb (350gb ledigt)). Så att jag skulle kunna installera Lion efter att ha rensat allt på datorn.

Nu har jag dock åkt på två problem.

1. Datorn kommer bara till "Install OS X Lion" där den frågar efter mitt Apple id som ska kontrolleras av apple. Och när det är inmatat så händer ingenting. Hårdisken med den virtuella cd'n är givetvis inkopplad.

2. När jag använder hårddisken på min andra dator (MacBook Pro 2.3ghz Retina) så hittar den bara den virtuella cdn, inte de andra innehållet på hårddisken.

Alla program och hårdvaror är givetvis original och operativsystemet är köpt i App Store.

Skulle bli gladast i världen om någon kunde hjälpa mig med någon av mina problem.

/Vilhelmteodor

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-04 17:25

Om du startar maskinen med kringla-R, funkar det?
Att det inte händer något alls verkar skumt. Inte ens ett snurrande hjul?

Ursprungligen av kenjon:

Om du startar maskinen med kringla-R, funkar det?
Att det inte händer något alls verkar skumt. Inte ens ett snurrande hjul?

Suveränt! Det funkade med en gång.
Tack så mycket!

Du har inte även lösningen på mitt externa hdd problem?

/vilhelmteodor

Ursprungligen av Vilhelmteodor:

Suveränt! Det funkade med en gång.
Tack så mycket!

Du har inte även lösningen på mitt externa hdd problem?

/vilhelmteodor

I vilket format är den formaterad i och vad är det för filer du inte ser?

Ursprungligen av barbapappa_86:

I vilket format är den formaterad i och vad är det för filer du inte ser?

Den är formaterad i "Mac OS X Extended (Journalförd)" och jag har använt den dagligen i ca 2 år utan problem.
Filerna på den är allt från bilder (jpg), arbetsfiler (.indd, .ai, .psd) och blandade dokument och högupplösta foton (.txt, doc, tif).

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-08-05 20:48

Kan du visa oss med en bild (bilder är lätta att förstå) hur det ser ut i Disk Utility när du har disken ansluten?

1
Bevaka tråden