Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur funkar det med utbyte av defekt produkt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Beställde en rMBP ifrån apple.se 22/7 och den har nu börjat röra på sig så den borde vara här inom 10 dagar enligt statusen.
Anyway, jag är såklart grymt sugen på att få hem den och ska bli riktigt kul att testköra den. Det är faktiskt min första Mac jag köper, har tidigare bara köpt Iphones och Ipads så lite spännande är det ju

Har läst runt en del på både macrumors.com och på apple.com och de olika diskussionsforumen där och tyvärr verkar det vara en hyfsat hög fel% på skärmarna på nya macbooken. Nu är det väl iofs så att alla som är nöjda inte går in och skriver och därmed blir det lite missvisande men jag kan ändå inte hjälpa att bli lite orolig då det trots allt är en hyfsat dyr grej det handlar om..

Om (gud förbjude ) jag skulle få hem en macbook som har något av de felen som beskrivs (image retention, gul färgton, rosa färgton, döda pixlar etc) hur går jag tillväga för att lösa det? Gäller deras 14-dagars ångerrätt om något sånt här inträffar även om jag använt datorn och packat upp den osv? Jag har en "Apple Auktoriserad Service Provider & Auktoriserad Återförsäljare" (copy and paste från deras site) i närheten, är det något dom kommer ta hand om isåfall eller måste jag gå via apple.se och lösa det på något vis?

Tacksam för svar!

Ångerrätten är reglerad i svensk lagstiftning och gäller även om du har packat upp produkten och använt den.

Om du upplever några problem med din nya Macbook Pro så ta kontakt med Apple (Apple) och hör om de bara kan göra ett enkelt utbyte med hänvisning till DOA (Dead on arrival). Vill de hellre ta in den på reparation så kan du hävda ångerrätten. Men jag tror inte att Apple kommer att ge dig någon större huvudvärk.

  • Medlem
  • 2012-08-03 21:46

Detta ämne har varit uppe tidigare bl.a. här:
http://www.99mac.se/kopa-aga/99877-14-dagars-returratt-pa-apple-store.html

Om du köper direkt från Apple så kan du lämna tillbaka en Appleprodukt upp till 14 dagar efter ditt köp.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-08-04 20:11
Ursprungligen av MP:

Detta ämne har varit uppe tidigare bl.a. här:
http://www.99mac.se/kopa-aga/99877-14-dagars-returratt-pa-apple-store.html

Om du köper direkt från Apple så kan du lämna tillbaka en Appleprodukt upp till 14 dagar efter ditt köp.

Har inget med var du köper den, utan hur, det är alltid 14 dagars öppet köp på postorder enligt distansköplagen.

1
Bevaka tråden