Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 6.0 och YouTube

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja, Safari är väl en app i OS X?
Jag har precis laddat ner Safari Version 6.0 (7536.25). Jag har lagt ut en video på YouTube som jag kan se på såväl Google Crome som Firefox. Safari säger "Det här videoklippet är inte tillgängligt".
"Du har inte behörighet för den begärda resursen" säger iPad. Varför då?
Jag bor i Spanien och detta är länken: Día de la Trilla en El Tanque 2012, parte 2 - YouTube

  • Medlem
  • 2012-08-04 18:21

Du kanske inte har fått tillstånd från upphovsrättsinnehavaren att se den i Spanien.
Vet inte om Google och Firefox kommer runt det.

Ursprungligen av Zepto:

Du kanske inte har fått tillstånd från upphovsrättsinnehavaren att se den i Spanien.
Vet inte om Google och Firefox kommer runt det.

Det står i texten hos YouTube att man kan skall kunna se klippet i hela Världen.
Som jag ser det har jag två möjligheter, antingen lägger jag till i rubriken "Do not use Safari!" eller att jag lägger ut videon på nytt men med annan musik. Det senare betyder att de gratislänkar som iTunes får via Google Crome och Firefox går åt h-e. Någon måste ha tänkt fel?

Ursprungligen av Zepto:

Vet inte om Google och Firefox kommer runt det.

Det borde inte ha med webläsaren att göra, det är Youtubes server som vägrar visa vissa videor beroende på var man är nånstans.

Har du nåt plugin i Safari? Exempelvis Click to flash som ger dig en HTML-version av spelaren istället. Det kanske är så att din video inte ännu är konverterad till H.264 som krävs för det?

Slutligen: din video fungerar bra för mig i Safari 6 på både Lion och Mountain Lion, men jag är så klart inte i Spanien.

Fungerar utmärkt i Safari 6 i ett regnigt Järved också..

Testade att se min video på min MacBook, Safari Version 5.0.6, där fungerade det perfekt. Gick in på Safari 6.0 Inställningar -> Säkerhet och kryssade för Webbinnehåll, Aktivera insticksfiler. När jag därefter testar min video står det skrivet "QT Player" över videon. När jag klickar på video visas den i ett nytt fönster.

Jag har ett tillägg till Safari, "ClickToFlash" som skall förhindra att en webbsida som innehåller Flash laddas automatiskt. Tillägget är aktiverat.

Tack för all hjälp!

  • Medlem
  • 2012-08-05 09:04

Nu tror jag att jag förstår.
Har haft liknande problem förr.

Fungerar oftast bättre om man aktiverar utvecklarmenyn och därifrån ändrar user-agent till Safari på iPad.
Då brukar sånt som inte är tillgängligt börja ladda.

1
Bevaka tråden