Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att synka Google-kalendrar till Kalender i Mountain Lion

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon annan här som kör tvåstegsverifiering hos Google och har problem att synka Google-kalendrar i Kalender i Mountain Lion?

Jag får bara detta i Kalender:

Jag funderar om det beror på att Mountain Lion har förenklat kontoinställningarna genom att samla allting i Systeminställningar. Det ställer ju till det när man måste ha olika unika lösenord för varje program som ska ansluta till Google (en del av säkerheten när man slår på tvåstegsverifiering).

Jag har dock inte lyckats hitta något som bekräftar att problemet beror på detta eller om det är något helt annat.

Hmm, ibland fungerar det, ibland inte. Verkar vara en glitch in the Matrix bara

Hej!

Jag har exakt samma problem, håller på att bli galen. Den frågar om lösenord till fyra kalendrar, tio gånger i timmen... Har fått sluta använda kalendern och köra via nätet istället, väldigt irriterande. Kommer du fram till en lösning så posta gärna!

mvh Mattias

Har tyvärr ingen lösning på det. Problemet kommer och går. Ibland får jag istället felmeddelanden som detta:

Jag antar att felet ligger hos Google, och om det är så är det störande att de inte ska kunna leverera en stabil tjänst. Eller så är felet Apples och ansluter på ett buggigt sätt.

(Dator är givetvis ansluten till ett fungerande internet.)

Problemen fortsätter sporadiskt för mig. Både Kalender och Fantastical rapportera då och då felaktigt lösenord (fastän det inte är fel), ibland får jag fylla i flera gånger på raken. Jag hittade en tråd i Googles forum där många andra rapporterar samma sak, några med tvåstegsverifiering, andra inte:

Google Calendar Syncing to Calendar App in Mountain Lion Constantly Asks for Password

Problemet verkar ligga hos Google, men började efter Mountain Lion. Hursomhelst väldigt störande.

Edit: En annan tråd: OS X Mountain Lion sync issue

1
Bevaka tråden