Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video via AirPlay Mirroring hackar.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har en fråga angående Mirroring, Jag har lyckats få över min bild från datorn till tv, men när jag tex kollar på en film (xvid 1,36gb och 720 p) så hackar bilden:( Kan man göra något för att få bort hacket? Har 10/10, Dlink: DL-524 Allt kopplat trådlöst!
Väldigt Tacksam för svar:-)

MVH Emil Andersson:)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-08-02 13:17

Mirroring är nog inte tänkt för uppspelning av film. Skall du göra det får du konvertera till ett annat format och köra det genom itunes där du väljer att spela upp på din AppleTV. Det fungerar utmärkt med 720p.

Använd Handbrake för att konvertera och välj AppleTV som format.

För en riktigt bra upplevelse skulle jag rekommendera att du tar en titt på Plex - A Complete Media Solution till din Mac och sedan på Plex App för din iPhone / iPad / Apple TV

Plex är så knäpt bra att du kan tom ha alla dina filmer på din Mac ... sedan kan du vart du än är via din iPhone eller iPad kolla på dessa filmer via nätet .. Är du hemma hos en kompis å har med dig din iPhone och han eller hon har en Apple TV så kan ni tom titta på alla filmer du har hemma via din iphone via nätet ..

Det är bara starta iPhone Appen så dycker alla filmer du har upp i en lista på iphonen .. där kan du sedan välja att spela upp filmen och samtdigt skicka den via AirPlay till din kompis Apple TV ...

Allt i realtid..

Du behöver inte konvertera någon eftersom plex transcodar i realtid on the fly.

Gotfredsen: funkar detta utan att man jailbreakar sina enheter?

Ursprungligen av emil.anderssom:

Gotfredsen: funkar detta utan att man jailbreakar sina enheter?

Japp. Bara att ladda ner i App Store och på din Mac.

Ursprungligen av emil.anderssom:

Gotfredsen: funkar detta utan att man jailbreakar sina enheter?

Yep ... inga problem

men om du önskar slippa använda en iPhone eller iPad
då måste du jailbraka din Apple TV så du kan installera Plex Client på Apple TV:n

Fördelen mad att jailbraka din Apple TV är då att du bara behöver den och din Mac plus att du kan ha mycket hög kvalité på filmerna ...

men om du är ok med att behöva använda din iPhone eller iPad som mellanhand och är OK med något lägre kvalité så behöver du inte jailbraka något ..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-08-02 15:11

Du har för dåligt trådlöst nät för att köra allt där. Koppla åtminstone appletv med sladd. Sen är mirroring fortfarande lite buggigt.

Men en Mac mini 2011 och appletv3 båda trådade på gigabitnät hackar det fortfarande till någon gång ibland för mig.

Ursprungligen av Json_81:

Du har för dåligt trådlöst nät för att köra allt där. Koppla åtminstone appletv med sladd. Sen är mirroring fortfarande lite buggigt.

Men en Mac mini 2011 och appletv3 båda trådade på gigabitnät hackar det fortfarande till någon gång ibland för mig.

det gör det aldrig för mig . å jag har inte ens trådat ... kör med Airport Extreme

Låter för mig som du kör med för höga kvalité inställningar .

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-08-02 16:33
Ursprungligen av gotfredsen:

det gör det aldrig för mig . å jag har inte ens trådat ... kör med Airport Extreme

Låter för mig som du kör med för höga kvalité inställningar .

Det finns några alternativ här.

1. Airport extreme har någon lösning som tillåter det att fungera bättre över trådlöst (jag har en router som normalt presterar bättre än AE).
2. Det fungerar olika för olika användare / macar mer eller mindre oberoende av nätverkskonfiguration (så länge den inte är för dålig).
3. Mirroring är fortfarande buggigt.
4. Du är inte speciellt kräsen / känslig för småhack.

För höga kvalitetsinställningar är skitsnack.

Men om jag då köper en AirPort Express eller extrem och kollar på en film på vlc i datorn och mirroring till datorn borde det funka? Jag kör ju nu med en dlink dl524 och det hackar väldigt lite:-) vad tror ni?

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-08-02 20:16
Ursprungligen av emil.anderssom:

Men om jag då köper en AirPort Express eller extrem och kollar på en film på vlc i datorn och mirroring till datorn borde det funka? Jag kör ju nu med en dlink dl524 och det hackar väldigt lite:-) vad tror ni?

Jag körde en 1080p på min atv3 via min mbp 2011. Allt trådlöst via Airport Extreme. Filmen streamades till mbp (trådlöst) från en mac mini (sladd). Funkade kanon utan hack. Spelades upp i vlc.

Bromsa lite nu. Jag pratar att det inte hackar när jag kör plex lösning.

Mirroring kommer aldrig fungera perfekt för film så glöm det. Använd plex istället å glöm allt vad era problem gäller.

Mirroring kommer ALLTID hacka när det gäller film eftersom det är en form av VNC teknik så glöm det.

Ladda ner plex som för övrigt är kostnadsfritt till
mcen å typ bara kostar 30 spänn till iphonen.

Plex är ju byggt för exakt det ändamålet ni vill uppnå att streama film till sina iOS enheter utan att behöva konvertera något

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-08-03 10:09
Ursprungligen av gotfredsen:

Mirroring kommer ALLTID hacka när det gäller film eftersom det är en form av VNC teknik så glöm det.

Mirroring är realtidskonvertering till mp4 som streamas till Appletv'n.
Så det borde inte behöva hacka alls. Fördröjning ja, men inte hack.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-02 21:02

Jag håller helt med. Varför ska man streama till en enhet man inte tittar på, så att den får streama det vidare till en annan enhet???

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-02 21:58

Bättre att ha saker i iTunes-vänligt format så slipper man bry sig om Plex också, vilket kan vara ett riktigt huvudbry. Speciellt om man också har en ATV.

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-08-04 08:09
Ursprungligen av gotfredsen:

Mirroring kommer ALLTID hacka när det gäller film eftersom det är en form av VNC teknik så glöm det.

Nej, inte sant. Flyter på perfekt när jag testar.

Sen kör jag också film direkt från servern till ATV men var ju tvungen att se en film via mirroring för att testa, och det gick kalas

1
Bevaka tråden