Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad jag gillar med Mountain Lion

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 10:45

Eftersom det finns en tråd som tar upp dom negativa sakerna med ML kanske vi kan ha en tråd där vi nämner dom saker vi gillar.
Fast vad vi gillar är kanske inte något som någon vill läsa

1. Time Machine har blivit så mycket snabbare och paradoxalt snällare mot mitt nätverk. Tidigare när TM tog backup kunde mitt nätverk bli trögt och långsamt. Men med ML hinner jag inte märka ens att TM startat och tagit backup.

2. Prestandan på ML tycker jag är en stor förbättring mot L. Tidigare kunde en badboll dyka upp och det tog en microsekund längre än vad som är normalt för att ett program skulle starta. Nu märker jag inte av något sådant alls utan det flyter på smidigare.

3. Sökfält och adressfält i samma

Har många fler men lämnar dom åt er

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-02 10:52

1. iMessage
2. Tycker integrationen med iCloud fungerar ännu bättre än med L
3. Batteritiden på min MBP är bättre

  • Avstängd
  • 2012-08-02 21:27
Ursprungligen av ripley609:

1. iMessage
2. Tycker integrationen med iCloud fungerar ännu bättre än med L
3. Batteritiden på min MBP är bättre

Inte 100 på batteritiden än...

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-08-02 11:06

1.iCloud i Pages och Numbers fungerar precis som jag vill nu, äntligen. Påbörja ett dokument på Macen, fortsätt arbeta med det på paddan och fortsätt ytterligare på Macen. Perfekt!

2. Notiser. Kommer bli bättre och bättre ju fler appar som stödjer det.

3. Safari. Jag var rätt skeptisk i början (har aldrig riktigt kommit överens med Chrome, som på många sätt är rätt lik), men jag gillar Safari mer och mer, ju mer jag använder det.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-08-02 12:18

1. Airplay mirroring (fast det är lite buggigt fortfarande).
2. Sökning i safari.
3. Notification center.
4. Känns som att allt flyter bättre.
5. Att messages inkluderar gtalk, men hade varit ännu bättre om de lade till ICQ/MSN/Facebook. Vet inte om FB kommer till hösten när de ska integrera det mer med ML?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 17:38
Ursprungligen av Json_81:

5. Att messages inkluderar gtalk, men hade varit ännu bättre om de lade till ICQ/MSN/Facebook. Vet inte om FB kommer till hösten när de ska integrera det mer med ML?

Jag använder Cocoon för att få in Msn i iMessage.

Fortsätter min lista på bra saker.

4. Scrollningen upp och ner när man är på en sida som är lång. (Fast det kanske inte är ML´s förtjänst?)

Finns mycket jag gillar med Mountain Lion. För mig är den för Lion vad Snow Leopard var för Leopard. Gillar "notifications", Safari 6 (inte ML-specifikt, men ändå...), snabbheten, utseendet på dockan och att den verkar flyta bättre på 2 GB RAM än vad Lion gjorde.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 18:13

5. En sådan detalj att det är en rektangel istället för en prick i dockan som visar om programmet är igång eller inte.
Kan tänkas som en bagatell men jag ser rektangeln lättare än en pricken

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-02 18:47

Jag har fortfarande en prick. Men jag har Docken till vänster, kanske är det som gör det.
Jag flyttade ner Docken till underkanten, då får jag ingen indikering alls. Även om jag startar ett nytt program, så saknas indikeringen. Flyttar Docken till vänster igen, rund indikering.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 18:50
Ursprungligen av kenjon:

Jag har fortfarande en prick. Men jag har Docken till vänster, kanske är det som gör det.
Jag flyttade ner Docken till underkanten, då får jag ingen indikering alls. Även om jag startar ett nytt program, så saknas indikeringen. Flyttar Docken till vänster igen, rund indikering.

Höger,vänster=prick
Under=rektangel

Så är det för mig

Mjuk scrollning i Safari.

  • Avstängd
  • 2012-08-02 21:34

Vad gäller Notification center. gillar jag den skarp, och kommer att gilla den ännu mer när den visar vad som kommer i iEnheten även då appen inte finns på Macen och vice versa... Notification ska ju visa alla oavsett vilken Apple-pryl dom kommer på?

  • Avstängd
  • 2012-08-02 21:25

Allt som JAG inte tagit upp i tråden om vad jag inte gillar och som fortfarande är relevant, DVS det mesta
Är ju en lista som hela tiden förändras både här och den mer negativa

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 21:31
Ursprungligen av LaHe:

Allt som JAG inte tagit upp i tråden om vad jag inte gillar och som fortfarande är relevant, DVS det mesta
Är ju en lista som hela tiden förändras både här och den mer negativa

Visst finns det saker som jag också inte gillar men tycker det är trevligare att prata om dom saker som är bra

  • Avstängd
  • 2012-08-02 21:35
Ursprungligen av lappen71:

Visst finns det saker som jag också inte gillar men tycker det är trevligare att prata om dom saker som är bra

Ok, kanske sant men dom saker man kanske inte gillar är nått man inte fattat eller ställt in rätt så för mig är den viktigare än att "smöra"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-02 22:10

@LaHe

Du MÅSTE verkligen lära dig hitta knappen "Redigera". Jag vet inte hur många gånger jag nu har sett dig göra flera inlägg i rad efter varandra.

  • Avstängd
  • 2012-08-02 22:30
Ursprungligen av zinned:

@LaHe

Du MÅSTE verkligen lära dig hitta knappen "Redigera". Jag vet inte hur många gånger jag nu har sett dig göra flera inlägg i rad efter varandra.

Om du bara visste hur många gånger jag trycker på redigera... på varje inlägg... skulle du gå ock gömma dig... men jag håller med... har inte med att göra att jag inte kan eller vet utan att jag glömmer... spec. som jag skriver oftast i textredigeraren eller Side Write för att inte av klantighet förlora vad jag håller på att skriva direkt i 99mac, tex när jag råkar sidscrolla och allt bara töms

Ha förbarmande med en gammal man :">

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-03 15:16
Ursprungligen av LaHe:

Vad gäller Notification center. gillar jag den skarp, och kommer att gilla den ännu mer när den visar vad som kommer i iEnheten även då appen inte finns på Macen och vice versa... Notification ska ju visa alla oavsett vilken Apple-pryl dom kommer på?

Ska den?

Ursprungligen av LaHe:

Om du bara visste hur många gånger jag trycker på redigera... på varje inlägg... skulle du gå ock gömma dig... men jag håller med... har inte med att göra att jag inte kan eller vet utan att jag glömmer... spec. som jag skriver oftast i textredigeraren eller Side Write för att inte av klantighet förlora vad jag håller på att skriva direkt i 99mac, tex när jag råkar sidscrolla och allt bara töms

Ha förbarmande med en gammal man :">

Har för mig det byggdes in en autospar när man skriver för att man inte ska bli av med allt man skriver.
Du kan även multicitera och få allt i samma!

  • Avstängd
  • 2012-08-03 16:02
Ursprungligen av zappee:

Ska den?

Har för mig det byggdes in en autospar när man skriver för att man inte ska bli av med allt man skriver.
Du kan även multicitera och få allt i samma!

Fel uttryckt. ...vore önskvärt... är väl mer som jag tycker.
Som det är nu måste jag ju iaf lägga tid på att kasta ett getöga på iPhonen för att se om det var nån annan app än vad jag har på datorn som "plinga" till.

Japp, det finns det men händer rätt ofta att den inte hunnit göra det för mig innan jag klantar mig.

Jo, jag vet, ibland missar jag det för att det kommer nya jag inte sett förrän jag postat mina eller så har jag slarvat.
Dom gångerna jag har försökt rätta till det så kan jag inte radera mina inlägg, har frågat flera gånger hur, även postat till olika moderatörer och i morse även till "ledningen".

Har fått samma svar från mod., men det finns inte där bara. Ledningen har inte svarat än:

Inget radera här under "redigera"
[ATTACH="CONFIG"]34124[/ATTACH]

Inget radera här heller och tittar man längst ner till vänster står det vad jag får göra.. inget radera där heller.
[ATTACH="CONFIG"]34125[/ATTACH]

.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-10-20 19:43

Grymt smidig uppdatering av två datorer. Allt bara funkar perfekt. Aldrig mera clean install.

Schysst att min MBP "Santa Rosa" från 2007 fortfarande stöds av OSX, även med kommande 10.9

1
Bevaka tråden