Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bara grå skärm vid installation av OS X 10.8

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-08-01 20:45

God kväll alla 99:are.

Jag har råkat ut för ett konstigt problem med min Mac Mini. Jag laddade ner 10.8 från App Store. Tanken var att uppgradera från 10.7 till 10.8. Men efter att jag har startat installationsprogrammet i 10.7 så startar datorn om, allt i sin ordning än så länge. Men efter omstarten dyker bara den grå-rutnätiga bilden upp och inget mer händer. (Får ingen menyrad)
Det enda jag kan göra är att starta om datorn.Startar jag burken med alt intryckt kommer jag bara till samma bild igen. Inte heller cmd+r fungerar.

Någon som har förslag på hur jag kommer förbi detta? Jag hade inte detta problem då jag uppgraderade min MBA.

  • Medlem
  • 2012-08-02 00:18

Efter att ha gjort en avbild på ett usb-minne kan jag bara konstatera att det blir samma problem med den, grå skärm.

Orginalminnen eller har du installerat tredjeparts?

  • Medlem
  • 2012-08-02 10:06

Tredjeplats. Utveckla gärna hur det skulle kunna störa.

  • Medlem
  • 2012-08-02 10:46

Ok. Nu har det löst sig.
Det funkade inte att nollställa SMC och PRAM. Det funkade inte med cmd+r eller alt, inte heller shift. Men att trycka ned alt och sedan starta upp från nätverket löste problemet. Mycket skumt. Men nu funkar det.

1
Bevaka tråden