Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBA Late 2010 - ML någon skillnad?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-31 10:26

Hej,

ni som köpt ML och har MBA Late 2010, var det värt det?
Uppdateringen är ju så billig att det faktiskt går att erkänna ifall den inte var bra...

  • Medlem
  • Gotland
  • 2012-07-31 12:05

Absolut. Snyggare, snabbare och fler bra program som synkar med iOS.

Japp. Mycket bättre än Lion. Lätt värt det.

  • Avstängd
  • 2012-08-01 03:22

Håller med föregående talare... gillar den helskarpt... går även bättre på min Mac Pro från 2008 än vad Lion gjorde.

Lade in det på tjejens MBA (Mid 2009) med bara 2 GB RAM och SL. Var nervös för att det skulle kännas segt men icke. Känns i princip lika snabbt och snabbare än Lion på min Late 2010.

Ursprungligen av Capeman:

Lade in det på tjejens MBA (Mid 2009) med bara 2 GB RAM och SL. Var nervös för att det skulle kännas segt men icke. Känns i princip lika snabbt och snabbare än Lion på min Late 2010.

Hur mycket snabbare än Lion?

Jag körde Lion i 9 månader på min Late 2010 men klarade inte av instabiliteten, att gränssnittet hackade likt en android-telefon och att fläktarna gick igång. Min flickvän bad mig att nedgradera till SL på hennes Late 2010, varpå jag gjorde det åt mig själv också.

Vore guld och gröna skogar om ML är bättre, men misstänker att jag får stanna på SL till 2014 då jag planerar att uppgradera min MBA...

  • Avstängd
  • 2012-08-01 03:40

Är ju egentligen löjligt billigt om man tänker efter på mantimmarna det har tagit att nå hit... mindre än en halva skaplig whisky, men jag klagar inte...

  • Medlem
  • 2012-08-01 09:51

Det här med att varje system upplevs som rappare än det förra, såväl OS X som iOS, tror jag till stor del beror på placeboeffekten.
Men om min teori stämmer så erkänner jag gärna att jag är lurad, för ML känns faktiskt rappare på min MBA late 2010.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-01 10:50
Ursprungligen av Dalle:

Det här med att varje system upplevs som rappare än det förra, såväl OS X som iOS, tror jag till stor del beror på placeboeffekten.
Men om min teori stämmer så erkänner jag gärna att jag är lurad, för ML känns faktiskt rappare på min MBA late 2010.

Jag kände att Lion drog ner prestandan på gränssnittet för min dator, så ingen placebo där. Nu med Mountain Lion känns hela datorn snabbare igen. Uppstart av program m.m.

"Hur mycket snabbare?" är ett ganska subjektivt mått, kan nog inte svara på det. Men där jag förr kunde uppleva lagg, i t ex Launch Pad, flyter det nu på hur bra som helst. Att fläktarna skulle gå märkte jag dock inte av i Lion.

  • Avstängd
  • 2012-08-01 14:19

Tycker också efter den här korta tiden att ML är väldigt mer stabilt än Lion var...och då var ju inte det dåligt, men kanske lite sämre än för SL (Lion alltså)

1
Bevaka tråden