Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mountain Lion låser datorn

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag installerade Mountain Lion på min mac mini (mid 2010) igår då det släpptes. Gjorde en helt clean installation och formaterade om hårddisken innan. Nu har den titt som tätt börjat låsa hela datorn. Idag när jag höll på med inställningar för skärmsläckaren så frös hela systemet och det enda som funkade va att stänga av å sätta på via power knappen. Igår frös den när jag höll på med safari.

Ska tillägga att jag även installerat Mountain Lion på min Macbook Pro (late 2008), å där funkar det hur bra som helst.

Men jag verkar inte vara ensam om problemet --> Mountain Lion freezing my computer - Mac-Forums Discussions for Apple Products & Services

Är det nån här som upplevt att datorn fryser efter installation av Mountain Lion, får ni gärna dela med er av eventuella lösningar..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-26 22:55

Testat återställning av PRAM/SMC?
Ingen skärmsläckare som inte stöds i ML (jag hade inte senaste MacAquarium)?

Tack för tipset,

Har testat resetta pram men utan resultat. tidigare idag frös den när jag var inne i plex, och nu nyss bara när jag hade skrivbordet uppe.

Det konstiga är att det går hur bra som helst att streama över plex eller komma åt utdelade mappar. men screen sharing funkar inte t.ex, den står bara å försöker connecta. Verkar nästan som det är grafikfel. Min mac mini stödjs ju av mountain lion så varför håller den på så här?

Kör den via hdmi 1080p till min 55" led. 1080p var default så det borde ju funka..

jävla skit grejjer. nu åker skiten ut. in med lion som funkar

  • Avstängd
  • 2012-07-30 01:01
Ursprungligen av razorfisk:

jävla skit grejjer. nu åker skiten ut. in med lion som funkar

Kan vara en jädra otur med nått hårdvara som inte är som det ska också.

Meddela gärna om det löste sig med Lion eller om det är dax att lämna in datorn...

med lion så funkar det perfekt. inga konstiga grafikerrors eller låsningar av systemet. har du haft samma problem LaHe?

  • Avstängd
  • 2012-07-30 18:04
Ursprungligen av razorfisk:

med lion så funkar det perfekt. inga konstiga grafikerrors eller låsningar av systemet. har du haft samma problem LaHe?

Nej, inte alls... bara funka här på 3 datorer jag kört med.

1
Bevaka tråden