Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP dör efter uppstart från vila efter Mountain Lion install

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sala
  • 2012-07-28 20:06

När jag öppnar locket efter viloläge får jag "Your computer was restarted because of a problem. Press a key or wait a few seconds until the startup process begins" (exakt ordval är det inte men samma innebörd) samt restart av systemet.

Hänt varje gång sen jag installerade Mountain Lion. Datorn är en mid 2009 Macbook Pro 15" med 8gb ram. Inga tidigare problem.

Någon som vet vad det kan vara? Meddelandet liknar lite Kernel Panic meddelandet, ser ut på ungefär samma sätt...

Stänger av och startar upp numera, usch vad jobigt det var på tiden datorerna inte hade viloläge

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-28 21:38

Kan du hitta något intressant i systemets händelselistor (programmet Console)?

  • Medlem
  • Sala
  • 2012-07-29 12:37

Tror jag hittade en bit som kan vara intressant, lägger till bild.

Eftersom jag valde att låta datorn skapa en felrapport och skicka till Apple finns troligen felen däri. Skulle det vara något du kan titta på?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-29 12:42

Om du lägger upp en bild eller logg så kan säkert jag eller någon annan här kolla och kommentera.

  • Medlem
  • Sala
  • 2012-07-29 13:01

Dom hamnade tyvärr lite i oordning, bilden längst ner till vänster är den första, sen ser ni nog i vilken ordning det ska vara!

  • Medlem
  • Sala
  • 2012-07-29 12:59

Grymt, då kommer lite bilder nu här

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-29 13:39

Du har eller har haft en Anti Piracy-programvara på maskinen, den verkar ha problem, kanske är den av en gammal version.

Kan du installera om en nyare version eller helt avinstallera den? (personligen skulle jag avinstallera den, men du har en hel del annan säkerhetsprogramvara på din dator verkar det som, exv. Sophos AV, så du kanske vill ha kvar denna)

  • Medlem
  • Sala
  • 2012-07-29 14:49

Har ett program som heter "Little Snitch" vilket datorn har klagat på vid uppstart, att det inte är kompatibelt med Mountain Lion, det kanske är det du menar? Sophos Antivirus har inte gjort något väsen av sig.

Avinstallerade Little Snitch och samma problem kvarstår :/ Typiskt...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-29 15:17

Little Snitch 2.5.3 fungerar med ML. Prova att ta bort Sophos.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-29 15:55

Du har denna PACE Anti-Piracy -- Support mjukvara installerad, det ser ut som om det är den som har problem.
Har den blivit installerad av något annat program (jag känner inte till mjukvaran)?

Det verkar som om en del andra programvaror, till exempel från Nikon och en del ljudplugins (musikprogram) installerar Pace, se http://forums.macnn.com/t/435015/pacesupport-ktext .

Senast redigerat 2012-07-29 16:09
1
Bevaka tråden