Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applecare-fråga...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej,

nu kanske jag ställer frågan i fel del av forumet eller så men jag undrar om någon av er vet om det är olika avtal för Applecare Protection Plan för "MacBook Pro 15"/17" respektive "MacBook Pro 15" med Retina display"? När jag tittar på Apple Store är det olika sökvägar, men jag tycker att det verkar som att man ändå kommer till samma produkt i slutändan. Jag har nämligen hittat ett avtal till den förstnämnda till ett bra pris hos en firma, men om det inte fungerar till min MBP Retina är det ju inget alternativ ändå... Någon som vet?

Nu har jag fått svar från butiken som jag har varit i kontakt med, och enligt dem är det samma produkt-/artikelnummer och pris för Applecare Protection Plan till såväl MacBook Pro 15"/17" som till MacBook Pro 15" med Retina-skärm och att det därför inte ska skilja något på dem. Jag provar och ser hur det går, priset var ju ca 30% lägre så fungerar det är det ju bara toppen.

"Svar 2012-07-28 09:16

Tack för att du kontaktade oss.

Det är samma produkt som Apple säljer här: AppleCare Protection Plan för MacBook Pro - Apple Store (Sverige) så den skall gälla för en MBP 15" med retina skärm."

  • Avstängd
  • 2012-07-28 16:09
Ursprungligen av Chameleon:

Nu har jag fått svar från butiken som jag har varit i kontakt med, och enligt dem är det samma produkt-/artikelnummer och pris för Applecare Protection Plan till såväl MacBook Pro 15"/17" som till MacBook Pro 15" med Retina-skärm och att det därför inte ska skilja något på dem. Jag provar och ser hur det går, priset var ju ca 30% lägre så fungerar det är det ju bara toppen.

"Svar 2012-07-28 09:16

Tack för att du kontaktade oss.

Det är samma produkt som Apple säljer här: AppleCare Protection Plan för MacBook Pro - Apple Store (Sverige) så den skall gälla för en MBP 15" med retina skärm."

Du kan ju tala om var du köpte den så kanske fler kan göra så ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-28 14:40

Bara att hoppas att de har rätt. Om de har fel har du slängt ut pengarna i onödan, och du tror du har ett skydd du inte har.
Spara mailet från dem, så de kan stå till svars senare om det visar sej att de har fel.

Oj, ja absolut! Ursäkta, tänkte mig inte för där... Här, från Apple AppleCare Protection Plan for MacBook Pro 15inch and 17inch - Hemelektronik - CDON.COM var det. Ja, det visar sig väl hur det går men fungerar det dåligt får jag väl försöka mig på att klaga hos dem. Hoppas, hoppas...

  • Avstängd
  • 2012-07-28 17:54
Ursprungligen av Chameleon:

Oj, ja absolut! Ursäkta, tänkte mig inte för där... Här, från Apple AppleCare Protection Plan for MacBook Pro 15inch and 17inch - Hemelektronik - CDON.COM var det. Ja, det visar sig väl hur det går men fungerar det dåligt får jag väl försöka mig på att klaga hos dem. Hoppas, hoppas...

Det var en jädra skillnad, 1989:- vs 3295:- ???
Och som du säger oavsett viken MacBook Pro 15-17" så leder det till samma som för MBPR och samma överpris på Applesidan.
Står bara MacPro och inget Retina från länken som säger Rerina så samma sida troligen.

Ja, och jag har även (som utökad undersökning) provat med att lägga till en "APP" från respektive MacBook Pro 15"/17" och MacBook Pro 15" Retina i Apple Store varukorg och får då 2 st av samma så det verkar liksom ännu bara finnas en sort... Borde väl betyda att de har samma artikelnummer, kan man tycka... Nåja, den som lever får se!

  • Avstängd
  • 2012-07-28 20:33
Ursprungligen av Chameleon:

Ja, och jag har även (som utökad undersökning) provat med att lägga till en "APP" från respektive MacBook Pro 15"/17" och MacBook Pro 15" Retina i Apple Store varukorg och får då 2 st av samma så det verkar liksom ännu bara finnas en sort... Borde väl betyda att de har samma artikelnummer, kan man tycka... Nåja, den som lever får se!

Kan inte tänka mig att det skiljer på dom med det priset... helt klart garderat med 1,X,2
Låter dig ta reda på fakta innan jag köper dock, snål som jag är

Nu så, dags för en liten uppdatering i frågan kanske... Jag har varit på resande fot, så jag har inte kunnat hämta ut mitt paket förrän idag. Efter att ha registrerat Applecare Protection Plan (inköpt via CDON.COM) på Apples hemsida har jag nu fått min avtalsbekräftelse på mail, avtalet giltigt till juli 2015. Jag förmodar att detta innebär att registrering gått igenom och är godkänd av Apple. Man kanske inte ska vara tvärsäker, men kontrollerar jag statusen för avtalet via inloggning på Apple så står det ett registrerat APP för min dator (MBP Retina 15") där. Vad tror ni, finns det anledning att tro att det här inte skulle vara giltigt på något vis? Annars kan jag nog bara säga att det var ett klart trevligt pris i alla fall...

Senast redigerat 2012-08-10 20:46
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-10 18:32
Ursprungligen av Chameleon:

kontrollerar jag statusen för avtalet via inloggning på Apple så står det ett registrerat APP för min dator (MBP Retina 15") där. Vad tror ni, finns det anledning att tro att det här inte skulle vara giltigt på något vis?

Då är det klart och registrerat. Du behöver inte oroa dig

1
Bevaka tråden