Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.8, Meddelanden-appen tillsammans med Google Talk

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2012-07-28 00:02

Hej,

jag har en iPad, iMac och en Google Galaxy Nexus.
I och med 10.8 så började jag använda "Meddelanden" med stöd för Google Talk och det jag undrar är om Google Talk och iMessages kan samarbeta genom "Meddelanden" i min iMac? Så att jag alltså har möjligheten att ta emot de textmeddelanden jag får genom iMessages till "Meddelanden" in i Google Talk och tillbaka?

Det ska fungera:

"Programmet Meddelanden stöder också populära snabbmeddelandetjänster som AIM, Yahoo!, Google Talk och Jabber".

Källa

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-07-28 00:15

Nu läste jag inte hela källan, och vad jag kan tyda så vill du kommat åt dina iMessages i Google Talk...

Så tror jag inte det fungerar, utan du får nog alla meddelanden till Meddelanden men kan nog inte "korssvara" dvs inte skicka ett iMessage från ditt Google Talk konto utan då används ditt Apple-ID.

Eller missförstod jag hur du vill ha det

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2012-07-28 00:20
Ursprungligen av Cribe:

Nu läste jag inte hela källan, och vad jag kan tyda så vill du kommat åt dina iMessages i Google Talk...

Så tror jag inte det fungerar, utan du får nog alla meddelanden till Meddelanden men kan nog inte "korssvara" dvs inte skicka ett iMessage från ditt Google Talk konto utan då används ditt Apple-ID.

Eller missförstod jag hur du vill ha det

Det var precis vad jag menade, fick inte riktigt till min fråga. Tack i alla fall, då vet jag!

Du kan inte få ett iMessage att synas i Google talk. Däremot kan du i meddelande-appen skicka och ta emot Google talk-meddelanden.

Hej
Messages fungerar till och med med MSN med hjälp av denna pluginen. (Funkar riktigt bra)
Cocoon - The MSN plugin for iChat

MVH
Johan

Ursprungligen av joppefan:

Hej
Messages fungerar till och med med MSN med hjälp av denna pluginen. (Funkar riktigt bra)
Cocoon - The MSN plugin for iChat

MVH
Johan

Tycker inte det här är riktigt bra..

Known Issues
• Can't load contact avatars (yet!)

• Encoding problems with Adium (and some anothers IM's)

• Can't add, remove or block contacts

• Can't display or manage personal MSN groups
(Cocoon create a separate group called "MSN")

• Connection problems when iChat crashes
(Just disable and then enable the MSN account on your iChat preferences)

• Can't display custom emoticons properly

And unfortunatelly, because the way iChat load third-parties plugins, you will need to restart your machine after Cocoon is installed. We hope we can work this issue around when Apple solves this problem.

EDIT: Dessutom är han dålig att hålla kontakt med oss som donerat pengar för detta projekt.
Faktiskt nästan så man blir arg!

Senast redigerat 2012-07-28 11:42

Värt att nämna är att Cocoon är i beta.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-28 14:53

Och det står endast för Lion...?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-28 14:59

Och om man kollar in Facebooksidan för Cocoon verkar det inte som det utvecklas mer. Många irriterade inlägg från användare.

Well det enda jag gör på msn är chattar och det funkar utmärkt för mig iaf, självklart är det en massa saker som inte stöds.
Jag började även ändra i adium så att den supportar nya notifications tills jag insåg att för att använda det så måste den läggas ut på appstore. Vilket fick mig att gå tillbaka till Messages med Cocoon för adium kommer aldrig komma ut på Appstore och kommer därför inte stödja iCloud eller Notifications.

1
Bevaka tråden