Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IMAc 27 , WiFi anslutning efter vila startar inte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Har en iMAc 27 med version 10.7.4 och den får inte kontakt med nätverket utan jag är tvungen att göra anslutning till mitt nätverk efter varje uppstart från vila.
Hittar felbeskrivningar och en support för version 10.7.3 men ingen nyare. Vet ni något om detta?

  • Avstängd
  • 2012-07-21 17:42

Har du gjort alla uppdateringar för den?... hade nått liknande på min MBPR men efter en del uppdateringar funka det som det ska.
Äpple/Programuppdatering...

Edit: Har du stängt av den en stund och starta om den?

Ursprungligen av Thomas Hans:

...Hittar felbeskrivningar och en support för version 10.7.3 men ingen nyare.

Har du provat de åtgärder som föreslås där? Jag har svårt att tänka mig att det skulle skilja något på supporten i det här ämnet mellan 10.7.3 och 10.7.4?

Annars hittar du kanske något tips i alla de andra femtielva trådarna som redan finns i ämnet...

https://www.google.se/search?q=wifi+efter+vila+site%3A99mac.se
https://www.google.se/search?q=wifi+efter+vila+site%3A99.se

Ursprungligen av Thomas Hans:

Hej,
Har en iMAc 27 med version 10.7.4 och den får inte kontakt med nätverket utan jag är tvungen att göra anslutning till mitt nätverk efter varje uppstart från vila.
Hittar felbeskrivningar och en support för version 10.7.3 men ingen nyare. Vet ni något om detta?

Tack för era goda råd. Tyvärr så ger det ingen förändring av mina problem och det lustiga är att den uppdatering som jag hittad för wi-fi problemet gäller bara för 10.7.3. Men jag ger inte ......

Ursprungligen av Thomas Hans:

...det lustiga är att den uppdatering som jag hittad för wi-fi problemet gäller bara för 10.7.3...

Länk?

  • Avstängd
  • 2012-07-21 20:32

Vad för WiFi-utrustning har du då, kan ju vara nån inställning i routern eller vad nu har?

Något som ibland kan lösa konstiga problem är att installera senaste systemuppateringen igen (Combo-versionen).

Och skulle det inte hjälpa så kan det ju i alla fall inte skada...

OS X Lion Update 10.7.4 (Client Combo)

Tack! Fick det fixat genom att läsa den sista tråden som Pocahontas skickade.
Skönt att det funkar!

Ursprungligen av Thomas Hans:

Tack! Fick det fixat genom att läsa den sista tråden som Pocahontas skickade.
Skönt att det funkar!

Förmodar att Pocahontas avser det här inlägget (se nedan).
Själv misstänker jag också att felet ligger i Nyckelhanteraren snarare än i Wifi-uppkopplingen.
Nycklar som inte funkar i systemet har historiskt ställt till det rejält för mig tidigare.

datorn försöker koppla upp sig men kan inte/får inte för nyckeln är på ngt sätt kass.
Man kan ju PROVA att reparera nyckelringen först....men jag tror inte felet syns vid en nyckelkontroll.
I så fall hade fler hittat just detta.

Det verkar också logiskt att så många får ordning på det genom att radera nätverken och lägga till dem igen - då raderas gamla nycklar och nya skrivs in i nyckelhanteraren....

Användaren Harpo Marx; https://discussions.apple.com/message/18121501#18121501

Citat:

Remove your AirPort network passwords from the login keychain: Select the "login" keychain from the Keychain sidebar. Click the "Kind" column to order the list of keychain items by their type. Remove all entries of the kind: "AirPort network password".
Remove your AirPort network passwords from the System keychain: Select the "System" keychain from the Keychain sidebar. Click the "Kind" column to order the list of keychain items by their type. Remove all entries of the kind: "AirPort network password".

Note: The above steps will remove your Wi-Fi network passwords. If you do not know them, or if your network does not use passwords to restrict access, you should contact your network administrator.
3. Restart your computer.

4. Go to network settings / preferred networks and click the button to add your preferred network. Join your Wi-Fi network. You will need to enter your password for your network again if it requires one.

Done.

Click Sleep and wake it and it all will be fine!

1
Bevaka tråden