Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chrome-bug(?) i Mountain Lion

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-27 02:02

Jag använder mig av google-kalendern och ofta direkt i webbläsaren. När jag gör det med Chrome efter ML-uppdateringen så kan jag inte ändra från veckovy till någon av de andra vyerna (t.ex. Månad" eller "4 dagar"). Knapparna verkar helt enkelt inte fungera. Någon annan som har samma sak?
Det fungerar som det ska med Safari.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-07-27 07:56

Det fungerar utmärkt här med senaste Chrome och Mountain Lion. Även jag upptäckte en del knas när jag startade Chrome i Mountain Lion för första gången. Allt löste sig efter att jag tömde cachen i Chrome, så det kanske kan vara något att prova.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-27 12:22
Ursprungligen av jahve:

Det fungerar utmärkt här med senaste Chrome och Mountain Lion. Även jag upptäckte en del knas när jag startade Chrome i Mountain Lion för första gången. Allt löste sig efter att jag tömde cachen i Chrome, så det kanske kan vara något att prova.

Konstigt, jag har gjort det ett par ggr men det gör ingen skillnad.
Chrome > Inställningar > Historik > Rensa Webbinformation (Töm Cacheminnet, från tidens början)
Jag prövade även att öppna program-mappen och dra Chrome.app till papperskorgen och installerade om Chrome men ingen skillnad. Märkte f ö att jag då blev inloggad direkt på mitt google-konto när jag öppnade upp det första gången efter ominstallation.

EDIT: LÖST!! Avaktiverade alla tillägg i Chrome så fungerade det igen. Fortsatte sedan att fungera efter att ha aktiverat dom igen. Lösningen fanns i den här tråden: https://productforums.google.com/forum/#!topic/calendar/BJ17pwqKoWg

Senast redigerat 2012-07-27 12:50
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-28 09:29

Mitt Chrome låser sig och krånglar efter uppdatering till ML. Ska kolla mer och återkomma. HAr svårt att posta här tex. Om det nu inte är 99mac som krånglar?

Ursprungligen av xms67:

Mitt Chrome låser sig och krånglar efter uppdatering till ML. Ska kolla mer och återkomma. HAr svårt att posta här tex. Om det nu inte är 99mac som krånglar?

Har du senaste versionen av Chrome? Kan minnas att Chrome strulade en del när jag började köra betan av ML, det löstes dock senare av en uppdatering av Chrome.

1
Bevaka tråden