Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betatestare för dejtingsajt sökes

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är du, eller någon du känner, intresserade av att vara betatestare, så kontakta mig.
Det handlar alltså om en ny dejtingsajt som är på gång och att testarna ska använda sajten som vanligt men samtidigt hålla ögonen lite extra öppna på eventuella konstigheter.
En bra kombination är ju om vederbörande faktiskt är intresserad av dejting.
Givetvis kommer det inte vara så många medlemmar att välja bland...

Kontakta mig för mer info. (Och nej, det är inget lurt alls.)

mvh
/Falutjorven

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-27 19:39

Det blir väl Falutjorven och jag då, i så fall.;)

Ursprungligen av Konrad:

Det blir väl Falutjorven och jag då, i så fall.;)

Hahaha.... Men några till verkar det faktiskt bli. Så hör av dig/er snarast.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-07-28 10:31

Du lär hamna i världens brantaste uppförsbacke, såvida du inte har ett helt nytt revolutionerande upplägg.
Datingföretag är ute efter pengar, men man får inte skrämma iväg eventuella medlemmar, med ideliga påminnelser om betalning för någonting som inte existerar.
Den enda förening som jag själv var med i 8 år var New Friends som startades av Sveriges smartaste man. Han gjorde tvärtom mot alla andra.
I DN och SvD kunde man läsa. "Gå med i min singelförening för 50 åringar så gör vi trevliga saker tillsammans. Sätt in 600:- på bifogat postgirokonto så får ni medlemsbevis och 12 månadsmeddelanden. Man fick alltså ingenting mer för pengarna. Eftersom (90 procent) av 50 åringarna är skilda så tog det bara några månader innan 6000 hade betalt medlemsavgiften. 600X6000= 6 mille. Rakt ner i fickan. Iden gick ut på att NF tillhandahöll en programsida i medlemsbladet varje månad, där man efterlyste folk som var proffs på och kunde ta på sig ledarrollen för eskaderseglingar, golf, promenader, danskvällar, pubkvällar, med mera.
Under de 8 år jag var med, var jag med på samtliga eskaderseglingar som alltid var en vecka lång. Varannat år norra skärgården och varannat år den södra. Båtuthyraren Roffe på Bullandö var med i föreningen så där kunde vi hyra 35-45 fotare
Besättningsamiralen bestämde vilka 6 som skulle vara med på båtarna. 3 fruntimmer och 3 karlar. Efter några år besatte vi våra båtar själva för att få vara ihop med dem man ville umgås med. Vanligast var vi 7-9 båtar, men vi var en gång 18 båtar, men det funkade inte med så många båtar.
Nu 15 år senare när jag träffar gamla medlemmar säger vi samma sak. De var de 8 trevligaste åren i våra liv.
Som med allt annat förstördes denna förening OCKSÅ av den världsberömda, sinnessjuka svenska avundsjukan. Massor av folk kunde inte med att ägaren blev mångmiljonär. Jag och många med mig hade trevligt i 8 år för 600:- Tack NF för de ljuvliga åren.

Falutjorven, lova mig att inte vara en ynkrygg och sno/plagiera andras ideer utan hitta din egen nisch. Det lär du inte kunna göra för de hundra som redan finns är ingenting annat än dåliga kopior på andra.
Jag är inte intresserad att hjälpa dig. För att lyckas måste du komma med något nytt och ge folk trovärdighet.
Att försöka ljuga sig in i köttmarknaden . Ung vacker dam (gammal äcklig kärring) osv är urvattnat.
Tyvärr, men lycka till.
iKalle

Ursprungligen av iKalle:

Du lär hamna i världens (...snip...)
iKalle

wow.....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-28 23:28
Ursprungligen av iKalle:

utan hitta din egen nisch. Det lär du inte kunna göra för de hundra som redan finns är ingenting annat än dåliga kopior på andra.
Jag är inte intresserad att hjälpa dig. För att lyckas måste du komma med något nytt och ge folk trovärdighet.
Att försöka ljuga sig in i köttmarknaden . Ung vacker dam (gammal äcklig kärring) osv är urvattnat.
Tyvärr, men lycka till.
iKalle

Jag blir nyfiken hur du kan uttala dig såhär. Du måste ju självklart ha sett och testat sidan, annars kan du inte från höften påstå att han inte kan komma med någon nytt och eget? Hur länge testade du sidan och hade det inte varit bättre om du lämnade din "rapport" i ett PM istället för att bli nostalgisk och sedan runda av med att mer eller mindre trycka ned en kille som vill och har förhoppningar på sin sida och idé?

Mycket möjligt att jag missuppfattat hela denna tråden, och då ber jag om ursäkt.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-07-29 08:11
Ursprungligen av kladda:

Jag blir nyfiken hur du kan uttala dig såhär. Du måste ju självklart ha sett och testat sidan, annars kan du inte från höften påstå att han inte kan komma med någon nytt och eget? Hur länge testade du sidan och hade det inte varit bättre om du lämnade din "rapport" i ett PM istället för att bli nostalgisk och sedan runda av med att mer eller mindre trycka ned en kille som vill och har förhoppningar på sin sida och idé?

Mycket möjligt att jag missuppfattat hela denna tråden, och då ber jag om ursäkt.

Erfarenheter. Massor av egna erfarenheter. Om nu Falutjorven hade ett nytt unikt upplägg så hade han självklart nämnt detta för att få oss eventuella betatestare att bli nyfikna.

Ursprungligen av kladda:

Jag blir nyfiken hur du kan uttala dig såhär. Du måste ju självklart ha sett och testat sidan, annars kan du inte från höften påstå att han inte kan komma med någon nytt och eget? Hur länge testade du sidan och hade det inte varit bättre om du lämnade din "rapport" i ett PM istället för att bli nostalgisk och sedan runda av med att mer eller mindre trycka ned en kille som vill och har förhoppningar på sin sida och idé?

Mycket möjligt att jag missuppfattat hela denna tråden, och då ber jag om ursäkt.

Testkörningen har inte börjat än, så varken iKalle eller någon annan utomstående har sett webbplatsen. Men somliga vill gärna utnämna sig till auktoriteter, även om dom i själva verket inte vet mer om ämnet än vilken Svensson som helst. "Erfarenheter. Massor av erfarenheter" omfattar i det här fallet uppenbarligen bara ett enda medlemsskap i en enda förening (En "förening"? Tydligen inte ens vanlig dejtingssajt), dessutom för ganska länge sen med internetmått mätt.

Eftersom iKalle inte ens sett webbplatsen kritiserar han alltså något han antagligen fantiserat ihop på egen hand. Vart han fått "Att försöka ljuga sig in i köttmarknaden . Ung vacker dam (gammal äcklig kärring) osv är urvattnat." kan bara han själv svara på.

Nä. Jag tar hans inlägg som skrivet av någon som verkar behöva orera och dela ut sina "expertråd" utan att man bett om dom. Lite tråkigt, men det måste ju få finna sådana också.

Till sist: Det är inte min webbplats. Den tillhör en uppdragsgivare. Och den uppdragsgivaren har både 1) många års erfarenhet från sin bransch och 2) gjort en imponerande research och marknadsundersökning innan projektet drogs igång.

Senast redigerat 2012-07-30 11:07
  • Avstängd
  • 2012-07-29 23:10
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag kan bara utgå ifrån mina egna erfarenheter. Jag är trots allt 28 och har varit med i krogsvängen både genom jobb och som besökare sen jag var 16. Jag vågar tro att det var enklare att träffa någon på krogen förr i tiden, nattklubbskulturen i Sverige (framförallt i storstäderna) har mer och mer kommit att handla om yta och pengar, inte riktigt det jag värderar högst i en relation.

Därmed inte sagt att det inte går, det är ju du och din vän levande bevis på.

Håller med om att det mer och mer handlar om ytliga... och pengar, sorgligt men sant i många fall tyvärr.

Ursprungligen av Falutjorven:

Testkörningen har inte börjat än, så varken iKalle eller någon annan utomstående har sett webbplatsen. Men somliga vill gärna utnämna sig till auktoriteter, även om dom i själva verket inte vet mer om ämnet än vilken Svensson som helst. "Erfarenheter. Massor av erfarenheter" omfattar i det här fallet uppenbarligen bara ett enda medlemsskap i en enda förening (och tydligen ingen vanlig dejtingssajt alls), dessutom för ganska länge sen med internetmått mätt.

Eftersom iKalle inte ens sett webbplatsen kritiserar han alltså något han antagligen fantiserat ihop på egen hand. Vart han fått "Att försöka ljuga sig in i köttmarknaden . Ung vacker dam (gammal äcklig kärring) osv är urvattnat." kan bara han själv svara på.

Nä. Jag tar hans inlägg som skrivet av någon som verkar behöva orera och dela ut sina "expertråd" utan att man bett om dom. Lite tråkigt, men det får man leva med.

Till sist: Det är inte min webbplats. Den tillhör en uppdragsgivare. Och den uppdragsgivaren har både 1) många års erfarenhet från sin bransch och 2) gjort en imponerande research och marknadsundersökning innan projektet drogs igång.

Bra skrivet inlägg!

Träffade min nya flickvän på en dejting-site som är helt gratis. Inga konstigheter.

  • Avstängd
  • 2012-07-29 03:52
Ursprungligen av PeeMaN:

Träffade min nya flickvän på en dejting-site som är helt gratis. Inga konstigheter.

Grattis!
Men vid 27år ska man väl kunna hitta varann ändå?

Ursprungligen av LaHe:

Grattis!
Men vid 27år ska man väl kunna hitta varann ändå?

Nu hänger jag inte med, men vad har åldern med saken att göra?

  • Avstängd
  • 2012-07-29 17:01
Ursprungligen av PeeMaN:

Nu hänger jag inte med, men vad har åldern med saken att göra?

Mena bara att ni unga är väl ute på ett annat sätt än vi gamlingar... på krogen etc... var menat som ett skämt bara inge illa menat

Ursprungligen av LaHe:

Mena bara att ni unga är väl ute på ett annat sätt än vi gamlingar... på krogen etc... var menat som ett skämt bara inge illa menat

Vill man ligga är krogen jättebra, vill man ha en givande och djupare relation med en tjej har man nog större chans om man kastar ut en sten genom fönstret.... tyvärr....

  • Avstängd
  • 2012-07-29 18:09
Ursprungligen av PeeMaN:

Vill man ligga är krogen jättebra, vill man ha en givande och djupare relation med en tjej har man nog större chans om man kastar ut en sten genom fönstret.... tyvärr....

Det var väl att ta i... man kan ju gå till andra ställen, som dansbana etc eller bar umgås med vänner... många relationer sker ju just så med vänners vänner typ
Du behöver ju inte vara sur för att jag skrev som jag gjorde... sa ju grattis i första raden och det var ju bra att det här med dajtingsite funka för dig.

Ursprungligen av LaHe:

Det var väl att ta i... man kan ju gå till andra ställen, som dansbana etc eller bar umgås med vänner... många relationer sker ju just så med vänners vänner typ
Du behöver ju inte vara sur för att jag skrev som jag gjorde... sa ju grattis i första raden och det var ju bra att det här med dajtingsite funka för dig.

Jag är defintivt inte sur! Jag är jätteglad. Jag la bara fram sanningen som jag ser den

Ja, jag fattar inte heller kopplingen...

Fast det är nog ingen "sanning" över huvud taget. Man skall se upp med att vara så kategorisk och tvärsäker.

Jag träffade min tjej på krogen (och numera också mamma till mina barn) på krogen. Min kompis träffade också sin tjej på krogen.

Ursprungligen av ace4711:

Fast det är nog ingen "sanning" över huvud taget. Man skall se upp med att vara så kategorisk och tvärsäker.

Jag träffade min tjej på krogen (och numera också mamma till mina barn) på krogen. Min kompis träffade också sin tjej på krogen.

Jag kan bara utgå ifrån mina egna erfarenheter. Jag är trots allt 28 och har varit med i krogsvängen både genom jobb och som besökare sen jag var 16. Jag vågar tro att det var enklare att träffa någon på krogen förr i tiden, nattklubbskulturen i Sverige (framförallt i storstäderna) har mer och mer kommit att handla om yta och pengar, inte riktigt det jag värderar högst i en relation.

Därmed inte sagt att det inte går, det är ju du och din vän levande bevis på.

Och så går vi tillbaka till trådens ämne.

/ Mod

  • Avstängd
  • 2012-07-29 23:25

Hur går det till att vara med att beta-testa... får man en app som man kan "leka" med och sen rapportera buggar och/eller vad man tycker kan för bättras?
Mer?

Ursprungligen av LaHe:

Hur går det till att vara med att beta-testa... får man en app som man kan "leka" med och sen rapportera buggar och/eller vad man tycker kan för bättras?
Mer?

Tack för frågan!

Det är ingen app, utan en vanlig webbplats. Du får ett login och kan sen börja använda den som vanligt. Självklart blir det ett begränsat antal medlemmar att söka bland och interagera med under testkörningen. Du får helt enkelt låtsas.

Märker du några konstigheter så meddelar du oss. Det är allt.

P.S. En webbplats för mobile är redan klar och en app för Android o iOS är under utveckling.

  • Avstängd
  • 2012-07-30 00:08
Ursprungligen av Falutjorven:

Tack för frågan!

Det är ingen app, utan en vanlig webbplats. Du får ett login och kan sen börja använda den som vanligt. Självklart blir det ett begränsat antal medlemmar att söka bland och interagera med under testkörningen. Du får helt enkelt låtsas.

Märker du några konstigheter så meddelar du oss. Det är allt.

P.S. En webbplats för mobile är redan klar och en app för Android o iOS är under utveckling.

Klart att det inte är en app... står ju site på första inlägget... vet inte var jag fick app från???

Är ju lite "periodare" med mitt surfande etc men om det inte ställs några måsten så visst kan jag vara med att leka.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-07-30 00:18

En webbapp är också en app...

Ursprungligen av Vassius:

En webbapp är också en app...

Helt rätt, men det är nog bara utvecklarna och beställarna som använder det begreppet. Användarna tycker att "facebook, det är en hemsida" (tar mig för pannan och gråter en skvätt).

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-30 09:16

Innan man vill investera tid kan det vara skoj att veta lite mer om sidan, vad är skillnaden mot normala dejtingsiter eller vad är upplägget?

Ursprungligen av zappee:

Innan man vill investera tid kan det vara skoj att veta lite mer om sidan, vad är skillnaden mot normala dejtingsiter eller vad är upplägget?

Hej!

Precis som att t.ex. alla forum eller tidningar på webben ser ganska lika ut och funkar på ungefär samma sätt så har det utvecklats en slags "standard" för dejtingsajter också. Skälen är ju bl.a. att en ny användare inte ska behöva tillbringa tid med att försöka lösa gåtor, utan ska kunna känna igen sig och börja använda sajten direkt.

Därför är det inte särskilt stor skillnad mellan olika dejtingsajter över huvud taget, och den här har heller inget som är direkt "revolutionerande".

Men förutom de "obligatoriska" funktionerna som går ut på att hitta ny partner så finns det bl.a.: album, egen blogg, forum, egna youtubeklipp, "radannonser" och en jäkligt fräsch chat där du t.ex. kan videochatta eller skapa privata rum osv.

En webb-version för mobiler är klar och en app för Android och iOS är snart klar. (Jo, jag och de flesta andra skiljer nog på "appar" och vanliga webbplatser trots att det i grunden är samma sak). Dessutom är designen mer "web 2.0" och ganska trevlig, om jag får säga det själv.

Och givetvis behåller du medlemsskapet när sajten går ut i skarpt läge om du vill (borde kanske skrivit det från början...)

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-30 18:37

Är det en privatchatt eller allmänna "rum"?

Är det tänkt att gå över i en betaltjänst eller en gratisvariant?

Ursprungligen av zappee:

Är det en privatchatt eller allmänna "rum"?

Är det tänkt att gå över i en betaltjänst eller en gratisvariant?

Hej

Både öppna och privata rum.
Såvitt jag vet ska det vara gratis. Jag kan dock inte svara på om det ändras i framtiden.

1
Bevaka tråden