Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPlay mirroring har slutat fungera... (10.8)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-07-28 08:52

AirPlay mirroring har slutat fungera för mig helt plötsligt. Det fungerade fint direkt efter installationen av 10.8 men från och med igår så får får jag bara ljud men ingen bild till min AppleTV (3). Det enda jag kan se på min AppleTV är att den går från att visa AppleTV-gränssnittet till att bara visa en svart skärmbild. Men som sagt, ljud lyckas den strömma... Och om jag istället går över till iTunes och väljer den mer traditionella AirPlay-uppspelningen så får jag både video och ljud till AppleTVn. Någon som upplever samma problem och som kan tänkas veta vad det beror på?

Dra sladden till din ATV.

  • Medlem
  • 2012-07-28 11:38

Riktigt skumt... Har testat att starta om/återställa både datorn (MB Air 2011) och AppleTVn (3). Jag har även testat att installera om Mountain Lion och då fungerar helt plötsligt AirPlay igen. Men efter första omstarten slutar det fungera igen. Och jag gör liksom ingenting mellan installationen och omstarten... Inga uppdateringar eller dyl. Bara installerar Mountain Lion och verifierar att AirPlay fungerar direkt efter första uppstarten. Efter det testar jag att logga ut och sedan in igen direkt. AirPlay fungerar fortfarande. Jag startar sedan om datorn och AirPlay har slutat fungera igen... WTF?

  • Medlem
  • 2012-08-22 22:32

Fick hjälp i Apples forum tack och lov. Till slut hittade någon lösningen på problemet:

https://discussions.apple.com/message/19300940?ac_cid=op123456#19300940

Okej, det verkar ju beskrivande. Men hur gör man det? Hur kommer man åt /System/Library/LaunchDaemons/ ?

Jag har samma bekymmer som ovan nämnda. Men kanske t om lite mer. Jag har använt min at2 länge till att streama filmer FRÅn min MacMini. Inga problem. Men nu, så segar det helt ihop sig och och det står och läser in bibliotek hur länge som helst, och om jag airplayar så blir det svart bild, även via airparrot. Så var det inte förr

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-31 23:24

Dubbelklickar på hårddisken och går vidare till System, Bibliotek och LaunchDaemons...
Eller i Finder välj i menyn Gå - Gå till mapp och skriv in vägen där.

1
Bevaka tråden