Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej synka anteckningar i Mountain Lion

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2012-07-27 12:49

Kan ej synka anteckningar mellan Mac -> iPhone efter uppgraderingen till ML.
Tidigare kunde jag göra detta genom att aktivera antreckningar i mitt IMAP-konto på Macen och iPhone.
(Fortfarande finns möjligheten att bocka i)

Jag var tvungen att göra så pga mitt iCloudkonto har inte en .me adress utan min "riktiga" epostadress, en .net adress.
om jag skall aktivera anteckningar i iCloudkontot så måste jag ha en .me adress, ett konto till alltså för anteckningar...

Eller är det buggar tro som gör att jag inte kan få med anteckningarna i eposten (IMAP)?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2012-07-27 13:26

Tilläggas skall är att jag kan aktivera anteckningar på iCloudkontot på Macen om jag går in via Systeminställningar -> E-Post -> iCloud.
Om jag gårt in via Systeminställningar -> iCloud -> anteckningar går det ej, då måste jag skapa ett nytt .me-konto.

På iPhone kan jag inte aktivera anteckningar någon väg alls på iCloudkontot med .net-adress.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-27 13:28

Har inte anteckningar separerats från Mail.app nu i samband med ML, så att den är en fristående applikation?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2012-07-27 13:33

Hur som helst så kan man bocka i på både Macen och iPhone idag att man vill köra anteckningar via mailkontot.
Men vare sig detta är separerat eller ej så hittar jag ingen väg att synka anteckningarna idag förrutom att skapa ett iCloudkonto till
vilket verkar knepigt tycker jag.

1
Bevaka tråden