Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mountain Lion Wifi problemet..

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-26 20:51

Hej!
Jag uppgraderade till ML igår och har fått grymma wifi probs på köpet..
Om min MacBook pro går i viloläge så måste jag:
- Rensa i Nyckelhanteraren
- Deleta nätverksinställningar i nätverkshanteraren
- Starta om datorn ibland om det övre inte funkar..
Har ni möjligen hört talas om en fix för detta?
Eller kommer det nu bli så att Apple och diverse routertillverkare skyller på varandra och vi får vänta lääänge på en fix?
/J

  • Medlem
  • 2012-07-26 21:04

Vad har du för router? Jag har en TC + en MBA och har inte märkt av detta.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-07-26 21:08

Fungerar bra mot Netgear Wnr2000v3 också

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-07-26 21:22

MaxRux: testa lösningen i denna tråden http://www.99mac.se/mac-os-x-tillhorande-appar/292361-wifi-forsvinner-efter-vila.html kanske fungerar för dig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-26 21:25

Kör MacBook Pro 2011, har surfat över WiFi via min iPhone 4S, via tjejens WiFi (osäkert på vad hon har för router) samt via hem-routern (Airport Extreme > ComHem router). No problems so far här i varje fall. En sökning på Google ger dock ett par träffar om ovan problem…. Hoppas du hittar en lösning!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-26 21:39

Jag använder mig av en Netgear (Comhems standard variant... osäker på modellen)
Tack för länken Cribe... Det som står där får jag göra varje gång WIFI:n går ner :/
Det funkar bra om jag använder mig av min iPads hotspot funktion för att komma ut på nätet, men inte hemnätverket

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-07-26 21:46

Ok, då har jag tyvärr inga tips :/ finns det inte någon FW-uppdatering till routern?

Fungerar bra här på AP Extreme

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-26 22:32

Testat att reparera skivrättigheterna? Ifall den inte kan skriva ner dina ändringar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-27 07:33

Morning!
Cribe, fw up to date...
Kenjon, mina ändringar finns kvar när jag starta om.. Men hjälper inte tyvärr och måste av ngn anledning göras om :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-27 09:05

Fixat )
Ringde Comhem och det visade sig att den senaste FW inte hade gått på ordentligt... Vi uppgraderade, döpte om nätverket och bytte lösen... Nuser det ut att funka!!

1
Bevaka tråden