Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto 7.1.5 problem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har flyttat iPhoto till extern hårddisk. Det har fungerat länge. Nu har jag dock fått PROBLEM.
När jag skulle öppna iPhoto dök det upp ett meddelande: "bygger om cachen med miniatyrer". Sen såg iPhoto ut som synes på bifogade klipp.
Utropstecknet dyker upp om jag dubbelklickar på en "bilderna".
Vad har hänt?[ATTACH="CONFIG"]33990[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]33991[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]33992[/ATTACH]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-26 11:57

Dina bifogade bilder fungerar inte så bra, det får du nog göra om så man kan se dem.

Hej. Tack för snabbt svar. Försöker med bättre kvalité på bilderna.

Ursprungligen av Lennart Johansson:

Det har fungerat länge...

Jag förstår inte riktigt tidslinjen i din problembeskrivning.Därför frågar jag: Vad är det som har fungerat länge?
- iPhoto i allmänhet
eller
- iPhoto på extern hårddisk

Har det gjorts någon uppdatering nyligen (t.ex iPhoto, OSX, eller i hårdvaran)? För iPhoto börjar ju inte bygga om cachen bara så där helt plötsligt.

Vilket operativsystem kör du?

Iphoto i allmänhet har fungerat länge. Jag kör 10.6.8. Någon uppdatering eller så har inte gjorts. Varför cachen började byggas om vet jag ej. En dag när jag öppnade iPhoto så dök det upp texten "cachen byggs om" eller något liknande.

Ursprungligen av Lennart Johansson:

Iphoto i allmänhet har fungerat länge..

Du har alltså nyligen flyttat iPhoto-biblioteket till extern hårddisk, och det var efter detta som problemet uppstod?

Nja, efter flytten till extern hårddisk fungerade allt i ett par månader. Sen plötsligt uppstod mina problem. Beträffande iPhoto 7, så har den fungerat bra till dess problemen började. Jag har inte känt behov av att uppgradera. Jag gjorde det med iMovie. Bytte från version 6.0.3 till iMovie 11 version 9.0.4. För mig var det katastrof. Det blir för långt att beskriva alla svårigheter som uppstod. iMovie vilar nu bland andra program jag inte använder. Kanhända är det inte så omstörtande att byta till senare version av iPhoto. Uppgradering för uppgraderingens egen sak är inte alltid så bra för den enskilde användaren. Jo jag har backup men tänkte att bilderna gömde sig någonstans där jag inte kunde se dem.

Du har väl en backup av iPhoto-biblioteket? Lägg ner den, och starta iPhoto igen, och se vad som händer.

Och iPhoto 7 (en del av iLife '08) är ju nästan 5 år gammal (augusti 2007). Det börjar kanske bli dags att uppgradera.

  • Avstängd
  • 2012-07-26 13:26

Vet inte om mitt allmänna problem med bilder är av samma natur.
Ibland när jag flyttat bilder till ett annan map visas inga miniatyrer utan bara en blank ruta med filnamnet under dom är annars normala, dvs går att öppna etc.
Då vet jag att det är dags att boota om datorn, så syns dom sen... inget annat som jag försökt har hjälp.

1
Bevaka tråden