Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få nya iWork att använda iCloud och hur fungerar Power Nap?

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2012-07-25 22:32

Hoppas rubriken är självförklarande.

1. Hur får man dom nya iWork programmen att använda iCloud?

2. Var hittar och ställer man in PowerNapp

Edit: Inga "jag gillar inte" please!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-25 22:35

PowerNap behöver tydligen en lite firmware upgrade på MBPr för att fungera, skall bara fungera på nya MBA och MBPr tydligen.

  • Avstängd
  • 2012-07-25 22:39
Ursprungligen av mattiL:

PowerNap behöver tydligen en lite firmware upgrade på MBPr för att fungera, skall bara fungera på nya MBA och MBPr tydligen.

Hmmm, var hittar man den då, gjorde en fullständig uppdatering i förrgår?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-25 22:54
Ursprungligen av LaHe:

Hmmm, var hittar man den då, gjorde en fullständig uppdatering i förrgår?

Du hittar den inte ännu, den har inte släppts vad jag förstår, kommer säkert snart.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2012-07-25 23:20
Ursprungligen av mattiL:

PowerNap behöver tydligen en lite firmware upgrade på MBPr för att fungera, skall bara fungera på nya MBA och MBPr tydligen.

Har Apple bekräftat att det kommer till "äldre" MBP?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-25 23:33
Ursprungligen av Nixe:

Har Apple bekräftat att det kommer till "äldre" MBP?

Det är inget jag sett hittills, troligen inte skulle jag säga.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2012-07-25 23:36
Ursprungligen av mattiL:

Det är inget jag sett hittills, troligen inte skulle jag säga.

Är nog tyvärr beredd att hålla med dig, tråkigt men sant. Apple skriver "Power Nap kräver en bärbar Mac-dator med inbyggd flashlagring. Kan kräva en uppdatering av den fasta mjukvaran"

1. Det är väl i inställningar/iCloud/Dokument & data. Det fanns i Lion också. Eller har jag missat något?

  • Avstängd
  • 2012-07-25 22:43
Ursprungligen av Zimmerman:

1. Det är väl i inställningar/iCloud/Dokument & data. Det fanns i Lion också. Eller har jag missat något?

Jo, det har jag haft på sedan dess men får ändå inte nån i iWorkserien att spara eller öppna dokument där förutom dom för iEnheterna.

Jag fick in en uppdatering för iWork idag som ger iCloud-stöd.

  • Avstängd
  • 2012-07-25 22:59
Ursprungligen av pmarriott:

Jag fick in en uppdatering för iWork idag som ger iCloud-stöd.

Har uppdaterat mina också, men hur f.n får man upp det????

Edit: Dom MAS versionerna som jag har på MBPR:n som kör ML får jag upp iCloud dokumenten på, dom som en gång köptes på skiva och också uppdaterades idag och som ligger på en Lion Mac får inte tillgång till iCloud dokument...
Så iWork i iCloud fungerar bara på ML!?!?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2012-07-25 23:00
Ursprungligen av pmarriott:

Jag fick in en uppdatering för iWork idag som ger iCloud-stöd.

Funkar fint för mig, bara att öppna ett iWorks program så kommer alternativet upp att öppna från iCloud eller lokalt från datorn. Bara att "drag and dropp" filer från finder till den rutan för att ladda upp dom till iCloud

Funkar på samma sätt som när du öppnar TextEdit eller Förhandsvisning. Det kommer upp en ruta när du öppnar appen där du kan välja om du ska öppna/skapa nytt via iCloud eller så kan du gå in på datorn. Har just testat.

  • Avstängd
  • 2012-07-25 23:09
Ursprungligen av pmarriott:

Funkar på samma sätt som när du öppnar TextEdit eller Förhandsvisning. Det kommer upp en ruta när du öppnar appen där du kan välja om du ska öppna/skapa nytt via iCloud eller så kan du gå in på datorn. Har just testat.

Se min uppdatering i mitt förra inlägg.

Nu verkar firmwareuppdateringen för PowerNap vara på gång:

Firmware update enables 'Power Nap' feature for Mid-2011 MacBook Airs

Efter firmware-uppdateringen nu på morgonen fungerar "Powernap" precis som det ska på min MacBook Air -11. Trevlig funktion btw.

  • Avstängd
  • 2012-07-26 11:23
Ursprungligen av Capeman:

Nu verkar firmwareuppdateringen för PowerNap vara på gång:

Firmware update enables 'Power Nap' feature for Mid-2011 MacBook Airs

Det är ju kul att MBA fått den, men när kommer den för MBPR då...?
Och hur får man tag i den... för när man gör en Programuppdatering... så startar MAS, och en firmware kommer väl knappast genom den?

Ursprungligen av LaHe:

Det är ju kul att MBA fått den, men när kommer den för MBPR då...?
Och hur får man tag i den... för när man gör en Programuppdatering... så startar MAS, och en firmware kommer väl knappast genom den?

Jo, alla uppdateringar kommer via MAS i och med ML.

  • Avstängd
  • 2012-07-26 11:55
Ursprungligen av Capeman:

Jo, alla uppdateringar kommer via MAS i och med ML.

Hmmm, varför inte för deras nya bärbara flaggskepp då?

Ursprungligen av LaHe:

Hmmm, varför inte för deras nya bärbara flaggskepp då?

För att uppdateringen inte är färdig...?

  • Avstängd
  • 2012-07-26 12:18
Ursprungligen av Capeman:

För att uppdateringen inte är färdig...?

haha ;p

  • Medlem
  • Härryda
  • 2012-07-26 09:02
Ursprungligen av smarkebo:

Är det någon som vet om det är många gamla program som slutar funka med Mountain Lion? Det som är särskilt viktigt är väl framför allt CS4 och Quark Xpress 8.1, men även Toast Titanium 10 och Word 2008.
Många av mina program börjar bli lite gamla, så de kostar nog skjortan att uppgradera. Och eftersom jag inte jobbar med dem yrkesmässigt längre kan jag inte motivera några större investeringar.

Har du kollat här? App Compatibility Table - RoaringApps - App compatibility and feature support for OS X & iOS

Se om programmen klarar Mountain Lion - MacWorld

Nya trådar ska på ett bra sätt ha en rubrik som relativt tydligt visar innehållet. Denna tråd var ursprungligen alldeles för bred och otydlig och har därför fått sig en rejäl rensning och en ny och tydligare rubrik.

10 inlägg har raderats på grund av att de inte har med trådens ämne att göra.

Ett antal inlägg har även flyttats till helt egna trådar och kan återfinnas här:

http://www.99mac.se/mac-os-x-tillhorande-appar/296670-airplay-fungerar-pa-imac-12-2-a.html
http://www.99mac.se/mac-os-x-tillhorande-appar/296669-far-mail-notiser-att-fungera.html
http://www.99mac.se/mac-os-x-tillhorande-appar/296673-zoom-funktionen-fungerar-efter-uppgradering-till-mountain-lion.html
http://www.99mac.se/mac-os-x-tillhorande-appar/296674-aktivera-cloud-flikar.html
http://www.99mac.se/ovriga-apple-enheter/296675-behovs-firmware-i-atv2-att-fa-airplay-att-fungera.html
http://www.99mac.se/mac-os-x-tillhorande-appar/296676-har-skivan-ar-formaterad-mac-os-extended.html

Eventuella synpunkter på detta tas med mig som moderator eller med forumledare.

/ Mod

Senast redigerat 2012-07-26 18:53
  • Avstängd
  • 2012-07-28 16:25
Ursprungligen av Capeman:

Har just uppdaterat och inga problem som din länk och dess kommentarer hänvisar till... pust

Kan också meddela att iWorkserien köpt på skiva och uppdaterat på "gamla" sättet nu fungerar som dom ska med iCloud... kräver alltså ML för det.

  • Avstängd
  • 2012-07-30 01:59

Fråga om PowerNap:

Någon som vet om man blir informerad om tex nya uppdateringar installerats?

Mail, TM-backupper mm ser man ju enkelt men annat som inte är uppenbart att titta på/efter sas.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-30 13:34

Äpplet - Systeminställningar - Programuppdateringar, där kan man välja.

  • Avstängd
  • 2012-07-30 13:51
Ursprungligen av kenjon:

Äpplet - Systeminställningar - Programuppdateringar, där kan man välja.

Ah, läste på lite och hade för mig att den även installerade programuppdateringar men det var fel, den bara hämtar, som förut fast i viloläge nu med PM.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-30 15:07

Jag hittar inte Power Nap. Har en ny MBA. Har sökt via Spotlight utan resultat. Har ML.

  • Avstängd
  • 2012-07-30 15:09
Ursprungligen av xms67:

Jag hittar inte Power Nap. Har en ny MBA. Har sökt via Spotlight utan resultat. Har ML.

Uppdatera programvaran

Äpplet/Programuppdatering...

Bevaka tråden