Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var är de nya funktionerna för Kina i ML?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-07-25 22:09

Sitter och kikar igenom 10.8 och dess nya funktioner, fastnade på all-new features for China och ville kika lite närmare på vad det faktiskt innebär för något. Har dock stött på en del patrull, vissa saker är där men många av punkterna verkar inte ens finnas med alls. Vet inte heller vad allt innebär, om någon har bättre koll så är jag intresserad av att veta mer.

Citat:

OS X Mountain Lion brings all-new support for many popular Chinese features and services. The dictionary app now includes the Standard Dictionary of Contemporary Chinese.

I appens inställningar får man aktivera den först.

Citat:

Improved text input makes typing in Chinese easier, faster, and more accurate.

Låter coolt. Har ingen möjlighet att prova men vore kul att veta vad det innebär.

Citat:

With eight new fonts, your writing can appear formal, informal, or fun.

Någon som vet vilka dessa är?

Citat:

Mail works with QQ, 163, and 126.

Hittar ingen referens till dessa, vare sig i Mail eller Systeminställningar.

Citat:

Baidu, the leading Chinese search provider, is a built-in option in Safari.

Verkar bara kunna välja mellan Google, Yahoo och Bing.

Citat:

Now you can post to the web right from the app you’re in. Post videos with Youku and Tudou.

Verkar vara ungefär som YouTube, hittar dock inget om dem.
I QuickTime Player kan jag posta till YouTube och Vimeo.

Citat:

Post to Sina Weibo, the popular microblogging service. And share easier than ever.

Kan sätta upp ett Twitter-konto men hittar inget om detta.

Citat:

All these new services are easy to set up on your Mac.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-25 22:13

Eftersom de stänger ute en hel del från Internet är det ganska troligt att man kanske bara kan nå vissa tjänster inifrån Kina.

  • Medlem
  • 2012-07-26 09:08

Listade ut hur det fungerar nu. Tricket är att ändra regionsinställningarna till Kina, först då dyker allt det där upp i systemet. Ställer man in systemet då och sedan ändrar tillbaka till regionen som man vill köra försvinner de igen men de inställningar som man har gjort behålls och går att använda. Har inget konto för att testa men i teorin ska det i alla fall göra så.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-26 11:28

Ha ha, vad bra att du hittade knepet. Jag började också testa och ställde om språk till kinesiska, men ändrade illa kvickt tillbaka medan jag kom ihåg var rätt menyer fanns

1
Bevaka tråden