Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 6 för 10.7 Lion släppt

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-25 16:03

Även Pages, Numbers och Keynote.

  • Avstängd
  • 2012-07-25 16:28
Ursprungligen av kenjon:

Även Pages, Numbers och Keynote.

WOW tjohooo äntligen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-25 16:06

Nu fördelas flikarna i Safari proportionerligt över fönstrets bredd, dvs om man bara har två flikar uppe så blir de breda som halva fönstret. I 5:an var de alltid lagom smala och tomt utrymme till höger om flikarna tills man hade öppnat många. Gillar inte detta. Eller missar jag någon inställning?

En "nygammal" feature som kommit tillbaka, har för mig att det var så i någon tidigare version också före 5:an?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-25 16:08

Och Aperture.

  • Avstängd
  • 2012-07-25 16:32

Ännu mera skämt från Apple... har iWork köpt på disk, men har även för nån dag sen köpt MAS versionerna på min nya MBPR.
Nu tänkte jag ladda ner dom nya på min MP... men det går inte... redan köpt står det??? WTF?

Så, hur gör man nu då?

  • Avstängd
  • 2012-07-25 16:37
Ursprungligen av LaHe:

Ännu mera skämt från Apple... har iWork köpt på disk, men har även för nån dag sen köpt MAS versionerna på min nya MBPR.
Nu tänkte jag ladda ner dom nya på min MP... men det går inte... redan köpt står det??? WTF?

Så, hur gör man nu då?

Ok, lite trångsynt och knäppt... dom kommer den vanliga vägen genom Programuppdatering :-/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-25 16:36

iWork som nu får iCloud-stöd, Diktering och retinagrafik.

  • Avstängd
  • 2012-07-25 20:40
Ursprungligen av acke:

iWork som nu får iCloud-stöd, Diktering och retinagrafik.

Var i tex Pages får man/ställer man in iCloud??? Enda som jag hittar är dela och det leder till iWork.com beta igen som på förra :/

  • Avstängd
  • 2012-07-25 16:40

Även iWork serien för iPhone och iPad är uppdaterade.

Edit: Men inte Keynote av nån anledning? Fast den är uppdaterad i iTunes men kommer inte upp som uppdatering när man försöker ladda ner den???

  • Avstängd
  • 2012-07-25 19:30
Ursprungligen av LaHe:

Även iWork serien för iPhone och iPad är uppdaterade.

Edit: Men inte Keynote av nån anledning? Fast den är uppdaterad i iTunes men kommer inte upp som uppdatering när man försöker ladda ner den???

Ah, nu kom Keynote ner till iEnheterna också

  • Avstängd
  • 2012-07-25 16:53

Även iMovie, iPhoto och Remote Desktop är uppdaterade.

Blockera popup-fönster i Safari menyn försvann
Finns ju också i inställningar men ett par steg extra nu...

Senast redigerat 2012-07-25 17:19
  • Medlem
  • 2012-07-25 16:55
Ursprungligen av Adrian B:

Baidu. Den mest populära kinesiska sökmotorn Baidu är nu ett inbyggt alternativ för kinesiska användare.

Hur gör man för att välja Baidu?
Jag kan bara se Google, Yahoo och Bing.

Ursprungligen av Zepto:

Hur gör man för att välja Baidu?
Jag kan bara se Google, Yahoo och Bing.

Samma här. Kanske är begränsat till de som använder kinesiska som språk i systemet?

Trevligt och rappt! Lite swooshigt med den blå laddnings-indikatorn adressfältet, men det funkar väl.

Kan man välja att ha Google som ett eget sökfält?

  • Avstängd
  • 2012-07-25 18:27
Ursprungligen av Patrik D:

Kan man välja att ha Google som ett eget sökfält?

Tror inte det. Jag har iaf inte hittat det.

Installerat och klart på alla mac'ar. Allting flyter på smidigt.. Bra med uppdateringen av aperture då jag haft problem med "full screen" tidigare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-25 21:04

Glöm det där... Så flikarna direkt när jag skrivit detta... Men då jag bara hade två öppna så var de så stora att jag missade det...

  • Avstängd
  • 2012-07-25 22:48
Ursprungligen av xms67:

Glöm det där... Så flikarna direkt när jag skrivit detta... Men då jag bara hade två öppna så var de så stora att jag missade det...

Inte helt lyckat med dom stora flikarna med bara en eller 2 flikar tycker jag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-25 21:02

Har inte kört Safari på Mac, kör Chrome. Men kan man inte använda flikar? Det måste man väl..? Hur öppna de i så fall?

Ni som testat. Fungerar E-leg (Net ID ex.) i denna version av Safari ? Brukar ju kunna bli krångel i början.

Någon som har problem med att CPU-fläkten går för högvarv efter uppdateringen? Är ett jäkla liv här...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-25 21:57

Fortfarande sjukt minneshungrigt.

Ursprungligen av zappee:

Fortfarande sjukt minneshungrigt.

bara den är bättre än chrome som slukar 6gb för mig efter någon dag

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-07-26 10:16

Var tog alla mina rss-länkar vägen?
När jag nu klickar på en rss-länk hamnar jag i mail och får frågan om jag vill lägga till den där.
Nä, det vill jag inte, jag vill ha mina rss-flöden i min webbläsare.
Hur gör jag nu? Finns det något tillägg jag kan installera? Kan jag ladda hem den förra versionen av Safari och nedgradera?
//anders

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-26 10:40
Ursprungligen av andersn:

Var tog alla mina rss-länkar vägen?
När jag nu klickar på en rss-länk hamnar jag i mail och får frågan om jag vill lägga till den där.
Nä, det vill jag inte, jag vill ha mina rss-flöden i min webbläsare.
Hur gör jag nu? Finns det något tillägg jag kan installera? Kan jag ladda hem den förra versionen av Safari och nedgradera?
//anders

Har du gjort basics, kontrollerat vilka tillägg du har aktiva i Safari?

RSS är borttaget ur Safari, så antingen får du hitta en annan RSS-läsare, eller nedgradera. Vet dock inte var man kan hitta en gammal version av Safari...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-07-26 11:33

Jaha, det var ju trist. Finns det någon annan RSS-läsare som gör ungefär samma sak som du kan tipsa om?
Dvs att ha flödena smidigt i bokmärkesraden och få en liten markering när det finns nytt att läsa.
//a

Ursprungligen av andersn:

Jaha, det var ju trist. Finns det någon annan RSS-läsare som gör ungefär samma sak som du kan tipsa om?
Dvs att ha flödena smidigt i bokmärkesraden och få en liten markering när det finns nytt att läsa.
//a

Ingen aning hur RSS-funktionerna ser ut i andra webbläsare... Jag använde också den funktionen jämt, innan jag skaffade iPad. Hade också saknat den i så fall. Hade jag behövt en RSS-läsare till Macen idag hade jag nog satsat på Reeder (Reeder for Mac), det är den läsare jag använder i iOS.

Bevaka tråden