Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mountain Lion släpps idag

Tråden skapades och har fått 261 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-25 03:13

Klickar på köpknappen så snart den dyker upp.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-07-25 06:03

Intressant.
Jag har lärt mig att ha is i magen och vänta med att hämta tills 8. 2-3 dyker upp så alla eventuella måndagsfel och buggar har åtgärdats.
Jag hoppade över 10.7 och kör fortfarande på 10.6.8. Vad kommer att överraska mig.
iKalle

Ursprungligen av iKalle:

Intressant.
Jag har lärt mig att ha is i magen och vänta med att hämta tills 8. 2-3 dyker upp så alla eventuella måndagsfel och buggar har åtgärdats.
Jag hoppade över 10.7 och kör fortfarande på 10.6.8. Vad kommer att överraska mig.
iKalle

Alla buggar? Vänta på. Inte för att jag känner till många men alla lär aldrig fixas.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-07-25 06:10

Det som nog kommer överraska dig mest är hur lite som överraskar dig.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-07-25 06:15

OK Tack.

Det enda viktiga och som gör att jag väntar.

Fungerar det felfritt med BankID?

Ursprungligen av illerG:

Det enda viktiga och som gör att jag väntar.

Fungerar det felfritt med BankID?

Inte via handelsbanken i alla fall. Det har inte gjort det under betorna och jag har mer eller mindre gett upp

Handelsbankens internettjänst är inte kompatibel (med sladd), men har man bara batteri i BankID-dosan fungerar det.

Ursprungligen av billyjam:

Handelsbankens internettjänst är inte kompatibel (med sladd), men har man bara batteri i BankID-dosan fungerar det.

Sladd måste man ha om man skall göra utlandsbetalningar :-/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-25 10:05
Ursprungligen av illerG:

Det enda viktiga och som gör att jag väntar.

Fungerar det felfritt med BankID?

Det är väl det som gör det spännande, trial and error

Ursprungligen av illerG:

Det enda viktiga och som gör att jag väntar.

Fungerar det felfritt med BankID?

Tack för att du skrev det! Jag ska avvakta tills BankID fungerar för annars kanske jag blir vän med Kronofogden och det har jag inga planer på.

Så bra.... då har vi tre trådar för den här diskussionen...

http://www.99mac.se/nyhetskommentarer/296626-artikel-mountain-lion-slapps-idag.html
http://www.99mac.se/nyhetskommentarer/296494-artikel-mountain-lion-slapps-onsdag-25-juli.html
http://www.99mac.se/mac-os-x-tillhorande-appar/293057-version-mac-os-x-mountain-lion-i-sommar.html

Och för att vara lite ontopic också:
Ja, jag installerar ML idag eller imorgon, men behåller 10.7.4 på en partition för att kunna köra parallellt tills man vet att allt funkar.

  • Medlem
  • 2012-07-25 09:33

Numera kan man ju köra OS X i en virtuell maskin.
Perfekt om man vill testa först eller ha kvar en gammal miljö!

Tror 10.8 kommer att spinna fint utan problem

När jag har uppdaterat från 10.6->10.7->och nu till 10.8 har jag aldrig haft några problem. Dock har jag alltid kört med Clean install inga uppdates m.m. av systemet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-25 10:16

Jag har alltid gjort uppdateringar och inte ens några combos.

Funderar på att skapa en vm i Parallels för ML

Också alltid gjort uppdateringar och aldrig haft några problem som hade lösts av att göra rena installationer.

  • Medlem
  • 2012-07-25 10:40

Hört att när det väl släpps så kommer det inte heta 10.8 utan The New OS X.
Tror dock inte att det stämmer.

Ursprungligen av Zepto:

Hört att när det väl släpps så kommer det inte heta 10.8 utan The New OS X.
Tror dock inte att det stämmer.

Ja o 10.9 kommer heta "The New-new OS X" osv

Ursprungligen av ill_chrill:

Ja o 10.9 kommer heta "The New-new OS X" osv

Nä…, det tror jag inte. Däremot kan jag tänka mig att 11.0 kan heta "The Brand New OS X"

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-25 11:27
Ursprungligen av The Real Viking:

Nä…, det tror jag inte. Däremot kan jag tänka mig att 11.0 kan heta "The Brand New OS X"

I så fall blir det väl OS XI (elva),om det ska vara riktigt.

Ursprungligen av Konrad:

I så fall blir det väl OS XI (elva),om det ska vara riktigt.

Helt korrekt… jag missade det där…

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-25 12:34
Ursprungligen av The Real Viking:

Helt korrekt… jag missade det där…

Frågan är väl bara vilket djursläkte man ska ta till sen. Det böjar ta slut på katter, om man inte börjar med tamkatter, bonnkatter, siameser och sånt.
Eller varför inte apor, man kan börja med primitiva apor som lemurer. OS XI Lemur, till exempel. Innan OS XII blir det OS XI Homo Sapiens.

  • Avstängd
  • 2012-07-25 10:47

"För program som Pages som stödjer funktionen dokument i molnet kan iCloud se till att senaste versionen av dokument finns tillgängliga på alla enheter. En ändring som görs i ett dokument i Pages på iPad dyker direkt upp i Pages i Mountain Lion också"

Jasså nu igen...

Här ska det uppdateras så fort det går. Jag har kört utvecklarversionen ett tag redan och är mycket nöjd. Mina favoriter: Airplay, Twitter-integrationen och Notiscentret.

Omgående är jag "rädd för". Brukar alltid vara så - även om det kanske vore smartare att vänta lite. Har aldrig haft problem med uppdateringar tidigare - vilket kan vara en bidragande orsak. Köpte ny iMac på midsommarafton - så uppdateringen blir dessutom gratis.

Men NÄR kommer de?

  • Avstängd
  • 2012-07-25 14:03
Ursprungligen av ill_chrill:

Men NÄR kommer de?

Sen EM eller tidig kväll GMT+1 brukar det komma

Bevaka tråden