Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mountain Lion släpps onsdag 25 juli?

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2012-07-18 12:42
Ursprungligen av Brandylf:

Avbryta någon autostart slipper du, så kan du överleva ett höger och två vänsterklick innan du kommer åt din .dmg så är du hemma

Som sagt, det visste jag redan, och gjorde så med Lion... fast vad jag vill minnas så starta den automatiskt efter nerladdningen då jag uppgradera från SL till Lion... men men, tar ju bara nån sekund extra att få tag i dmg-filen... kan ju vara lite jobbigt för dom som inte vet hur bara... därav min undran/önskan.

Ursprungligen av LaHe:

Som sagt, det visste jag redan, och gjorde så med Lion... fast vad jag vill minnas så starta den automatiskt efter nerladdningen då jag uppgradera från SL till Lion... men men, tar ju bara nån sekund extra att få tag i dmg-filen... kan ju vara lite jobbigt för dom som inte vet hur bara... därav min undran/önskan.

Om dessa potentiella "dom" inte vet hur enkelt man får fram DMGn så vet de nog inte heller vad de ska göra med den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-18 12:44

Du kommer ju alltid till en installationswizard där installationen stoppar för att invänta agerande från dig som användare. Där är det ju då bara att plocka .dmg'n.

  • Avstängd
  • 2012-07-18 12:59

Jaja ja... nu släpper vi det här...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-23 09:49

En undran: Ni tror inte att Apple bryter mot alla tidigare mönster och släpper både iOS6, Mountain Lion OCH iPhone 5?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-07-23 10:31
Ursprungligen av ripley609:

En undran: Ni tror inte att Apple bryter mot alla tidigare mönster och släpper både iOS6, Mountain Lion OCH iPhone 5?

Nej. iOS 6 är fortfarande beta, ingen GM är släppt ens.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-23 11:06
Ursprungligen av Mija:

Nej. iOS 6 är fortfarande beta, ingen GM är släppt ens.

Trist. iPhone 5 då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-23 11:11
Ursprungligen av ripley609:

Trist. iPhone 5 då?

Kommer nog samtidigt som iOS6.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-23 11:13
Ursprungligen av kenjon:

Kommer nog samtidigt som iOS6.

Så klart. Stupid me :">

  • Avstängd
  • 2012-07-23 11:42
Ursprungligen av kenjon:

Kommer nog samtidigt som iOS6.

Hmmm, då blir det först om en 3 månader då?

Ursprungligen av LaHe:

Hmmm, då blir det först om en 3 månader då?

Ja, nåt sånt blir det.

  • Avstängd
  • 2012-07-23 11:54
Ursprungligen av keptang:

Ja, nåt sånt blir det.

Ok, trodde iOS6 skulle komma rätt snart efter ML men trodde väl fel

Så vad tror ni, kommer det 25:e? Har kollat runt lite men inte fått det bekräftat någonstans. Ifall det släpps så får vi vänta tills imorgon bitti pga tidsskillnaden eller hur blir det?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-24 19:58
Ursprungligen av robertaxin:

Så vad tror ni, kommer det 25:e? Har kollat runt lite men inte fått det bekräftat någonstans. Ifall det släpps så får vi vänta tills imorgon bitti pga tidsskillnaden eller hur blir det?

Om det kommer i morgon tror jag snarare att det släpps framåt eftermiddag/kväll.

Edit: Ungefär 14:30 släpptes Lion.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-24 20:39

Bara detta gör att det är kul att vara med i Applefamiljen. Väntan och spekulationer om nya släpp. Kunniga, vetgiriga, nyfikna och engagerade människor som samlas kring något. Svårt för vissa att förstå tror jag. Men jag älsakar det!

Nu är det bekräftat! Tim Cook har avslöjat att ML kommer imorgon.

"We’re thrilled with record sales of 17 million iPads in the June quarter,” said Tim Cook, Apple’s CEO. “We’ve also just updated the entire MacBook line, will release Mountain Lion tomorrow and will be launching iOS 6 this Fall. We are also really looking forward to the amazing new products we’ve got in the pipeline."

Apple Reports Results for Q3 2012: $8.8 Billion Profit on $35 Billion in Revenue - Mac Rumors

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nu är det bekräftat! Tim Cook har avslöjat att ML kommer imorgon.

"We’re thrilled with record sales of 17 million iPads in the June quarter,” said Tim Cook, Apple’s CEO. “We’ve also just updated the entire MacBook line, will release Mountain Lion tomorrow and will be launching iOS 6 this Fall. We are also really looking forward to the amazing new products we’ve got in the pipeline."

Apple Reports Results for Q3 2012: $8.8 Billion Profit on $35 Billion in Revenue - Mac Rumors

Härligt! Något att se fram emot imorgon kväll då

  • Avstängd
  • 2012-07-24 23:22

18h och 40 minuter då ungefär innan De Nya Trådarnas Dag börjar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-25 00:29

Apples vinst under förra kvartalet var 61 miljarder... Marknaden missnöjd...

  • Avstängd
  • 2012-07-25 00:38
Ursprungligen av xms67:

Apples vinst under förra kvartalet var 61 miljarder... Marknaden missnöjd...

Marknaden är sjuk och har alltid varit det...

Ursprungligen av xms67:

Apples vinst under förra kvartalet var 61 miljarder... Marknaden missnöjd...

Procentuellt så växte Apple mer än Google förra kvartalet... Jag har inte koll på absoluta siffror men analytikerna lever sitt eget liv - helt klart.

Idag släpps Mountain Lion till konsumenterna och därför hänvisar vi till http://www.99mac.se/artiklar/2899-mountain-lion-slapps-idag.html.

/ Mod

Bevaka tråden