Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göra snyggare en iOS-app

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2012-07-16 00:11

Jag har en idé på en app med upplägg liknande rss-appar, alltså kolumner på första sidan som länkar till ny sida med information/underkategorier. Till utseendet ganska likt Appadvice. Jag har lyckats göra en fungerande app genom att använda "Single View Application". Den ser ut och fungerar som jag vill, men den är inte snygg. Jag är helt grön på området och vill höra mig för om det finns färdiga templates att köpa eller om jag kan göra appen snyggare, alltså något som ser bättre ut än vita "Round rect buttons" på en grå bakgrund.
Någon som har idéer? Tack för hjälpen!!
/Max

  • Medlem
  • Boden
  • 2012-07-19 16:49

Har pillat ytterst lite med iOS utveckling, men finns det inte en möjlighet att byta ut den vita knappen mot en bild? Tror det finns i interface builder och att man bara drar bilden till knappen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-24 15:56

UIButton är en UIControll som är en UIView. I en UIView kan du rita vad du vill, bilder eller rita i kod.

Bakgrunden i fönstret är också en UIView. Mitt råd är att läsa på om UIView, och tänka på att skicka med bilder för olika skärmupplösning!

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden