Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MagSafe 2 sitter väldigt löst

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-22 08:47

Måste fråga om någon med MagSafe 2 upplever att kontakten sitter väldigt löst? Jag stör mig på att kontakten ramlar loss väldigt enkelt. Mina vänner och bekant som har MAcBook av olika slag har den "gamla" varianten och är alla nöjda.

Men min MagSafe 2 på den nya MBA sitter väldigt löst om den vickas uppåt/nedåt. Det innebär att den är väldigt känslig för at förflyttas. Särskilt att ta upp/ned från platsen under bordet där jag ofta förvarar den. Likaså när man har den i knät så händer det att datorn glider lite så att kanten på datorn hamnar på insidan av vänstra låret, alltså till mitten av högsta punkten på låret, då är datorns tyngd tillräcklig för att kontakten vickas och strömen bryts.

Är detta så det ska vara? Hur upplever andra med MagSafe 2 det? Och låter det likt MagSafe 1?

Nu är det inte så störigt då batterikapaciteten är så bra. Men om ett år när batteriet börjar bli använt?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-07-22 09:29

Min är likadan. Det är ju ingen större problerm, men det är tråkigt att behöva plocka upp sladden från golvet hela tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-22 13:01
Ursprungligen av urkan:

Min är likadan. Det är ju ingen större problerm, men det är tråkigt att behöva plocka upp sladden från golvet hela tiden.

Utöver att jag kommer störas av det när batteriet är sämre håller jag helt med dig i tråkigheten att plocka upp sladden.

Verkar vara en bra lösning det där, MagSafe 2.

  • Avstängd
  • 2012-07-22 11:49

Har inga problem alls med att den lossnar, tvärt om har jag "problem" med att få loss den igen från sladden.
Ni har väl fått in den ordentligt så den inte sitter halvvägs eller lite snett?

...eller menar ni att den sitter lite löst på själva datorn sen... ?
Blir ju tyvärr en liten längre kontakt med MS2 på och lite vingligare med dubbla "hävarmen" men tycker ändå min sitter rätt stadigt iaf.
Man får väl vara lite försiktigare när man flyttar runt datorn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-22 12:59
Ursprungligen av LaHe:

Har inga problem alls med att den lossnar, tvärt om har jag "problem" med att få loss den igen från sladden.
Ni har väl fått in den ordentligt så den inte sitter halvvägs eller lite snett?

...eller menar ni att den sitter lite löst på själva datorn sen... ?
Blir ju tyvärr en liten längre kontakt med MS2 på och lite vingligare med dubbla "hävarmen" men tycker ändå min sitter rätt stadigt iaf.
Man får väl vara lite försiktigare när man flyttar runt datorn

Från datorn menar jag. Den magnetiska kontakten och infästningen i datorn.

  • Avstängd
  • 2012-07-22 13:10
Ursprungligen av xms67:

Från datorn menar jag. Den magnetiska kontakten och infästningen i datorn.

Ja, trodde det sen också då jag själv provade att lyfta runt den... är ju en säkerhetsgrej hela MS konceptet så man inte snubblar på sladden och drar ner datorn på golvet, men just i det här fallet känns det lite vingligt håller jag med om.

Ursprungligen av LaHe:

Har inga problem alls med att den lossnar, tvärt om har jag "problem" med att få loss den igen från sladden.
Ni har väl fått in den ordentligt så den inte sitter halvvägs eller lite snett?

...eller menar ni att den sitter lite löst på själva datorn sen... ?
Blir ju tyvärr en liten längre kontakt med MS2 på och lite vingligare med dubbla "hävarmen" men tycker ändå min sitter rätt stadigt iaf.
Man får väl vara lite försiktigare när man flyttar runt datorn

Det verkar finnas ganska mycket variation mellan exemplaren. Min sitter iaf hur bra som helst, men en del har stora problem med löst sittande kontakt. Knappast fråga om handhavandefel heller, utan det verkar ju röra sig om olika starka magneter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-30 22:11

Denna pluppen kom ju för några år sedan för de som hadde problem med gamla Magsafe T kontakten:

amazon.com/Thought-Out-MagStay-MagSafe-Connection/dp/B00274N06S

Min Magsafe sitter väldigt hårt fast, nästan så att jag kan tycka att det krävs för mycket kraft för att få loss den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-02 11:05

Jag hävdar fortfarande att den i vertikal riktning sitter väldigt lös. Nu har jag vant mig vid att vara försiktig. Och att plocka upp den från golvet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-08 16:42

Fan va tråkigt, min kontakt sitter hårt som fan, min MBA flyttas när jag försöker rubba den. Upp och ner är den precis som vanligt.

1
Bevaka tråden