Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hejdå Sparrow

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Google köper sparrow. Ingen mer utveckling av apparna:

Citat:

Hello, We're excited to let you know that Sparrow has been acquired by Google! You can view our public announcement here, but I wanted to reach out directly to make sure you were aware of the news. We will continue to make available our existing products, and we will provide support and critical updates to our users. However, as we’ll be busy with new projects at Google, we do not plan to release new features for the Sparrow apps. It’s been an honor and a pleasure to build products for all of our wonderful users who have supported us over the years. We can't thank you enough. We look forward to working on some new and exciting projects at Google! Dom Leca CEO Sparrow

Sparrow — Get mail done

Rent spontant: F*n...

  • Avstängd
  • 2012-07-20 19:43

Vad va det för spännande med det som han uttrycker i första meningen???

Ursprungligen av LaHe:

Vad va det för spännande med det som han uttrycker i första meningen???

Inte spännande, upphetsad.

Ursprungligen av LaHe:

Vad va det för spännande med det som han uttrycker i första meningen???

Men vad ska han säga? Det går ju inte att säga något annat.

Ursprungligen av BlackSmp:

Men vad ska han säga? Det går ju inte att säga något annat.

"Hello Suckers, I'm laughing all the way to the Bank now..."

eller

"So, you still have to work for a living, losers..."

hade nog funkat bra med.

Hade vart kul om Sparrow hade fått stå på egna ben. Nu blir det inkorporerat i google och jag gissar att det kommer bli mer tungrott, absolut fulare (google har inte tillverkat nåt som är snyggt än) och troligen fullt med reklam...

Ursprungligen av Goflorp:

"So, you still have to work for a living, losers..."

Mja, google har väl inte köpt företaget just, utan människorna som jobbar där, så de är väl närmast livegna nu, om än rika.

  • Medlem
  • 2012-07-21 00:55
Ursprungligen av Goflorp:

Hade vart kul om Sparrow hade fått stå på egna ben. Nu blir det inkorporerat i google och jag gissar att det kommer bli mer tungrott, absolut fulare (google har inte tillverkat nåt som är snyggt än) och troligen fullt med reklam...

De ville ha folket, inte appen.
Appen är död.

  • Avstängd
  • 2012-07-21 04:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Men vad ska han säga? Det går ju inte att säga något annat.

Va mera som ett "jag är "upphetsad" över att meddela att vi inte längre kommer att utveckla Sparrow" -skämt från min sida

  • Medlem
  • 2012-07-20 19:54

Tror det tar max två månader så har någon kommit med en ersättare.

Vad är sparrow?

Kul för utvecklarna som nu får jobba på världens bästa arbetsplats istället!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-21 00:09
Ursprungligen av =JoNaZ=:

Vad är sparrow?

Kul för utvecklarna som nu får jobba på världens bästa arbetsplats istället!

Sedan när är Google världens bästa arbetsplats?

För övrigt är det trist för de som använder Sparrow. Själv klarar jag mig gott med Mail.app, ser ingen anledning att byta till något annat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-21 19:54
Ursprungligen av Zepto:

Tror det tar max två månader så har någon kommit med en ersättare.

Jag hoppas att någon utvecklare slår ihop sig med Tobias van Schneider, och gör klart hans .Mail koncept.

.Mail | Tobias van Schneider

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-07-23 07:31
Ursprungligen av bERNA.:

Jag hoppas att någon utvecklare slår ihop sig med Tobias van Schneider, och gör klart hans .Mail koncept.

.Mail | Tobias van Schneider

Det var ett riktigt trevligt koncept, hoppas verkligen det blir något av det!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-27 15:32
Ursprungligen av bERNA.:

Jag hoppas att någon utvecklare slår ihop sig med Tobias van Schneider, och gör klart hans .Mail koncept.

.Mail | Tobias van Schneider

Nu när en stor konkurrent är ute ut bilden passar .Mail på att komma. För att få veta när det är färdigt går det att signa upp här: .Mail is coming to your dock and we would love to have you on board.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-27 16:34
Ursprungligen av joakimo:

Nu när en stor konkurrent är ute ut bilden passar .Mail på att komma. För att få veta när det är färdigt går det att signa upp här: .Mail is coming to your dock and we would love to have you on board.

Jo, jag såg det. 10 000 subscribers på 1dag. https://twitter.com/schneidertobias/status/228565098522869760

Sparrow är en mailklient. Började väl som en OS app för gmail?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-21 01:15

Jag har provat Sparrow men har inte sett en anledning att byta från mail.app. Utan att ha läst vad uppköpet handlar om, behöver det betyda slutet? Tänk andra uppköp som t.ex. Android och Youtube…

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-21 12:04
Ursprungligen av joakimo:

Jag har provat Sparrow men har inte sett en anledning att byta från mail.app. Utan att ha läst vad uppköpet handlar om, behöver det betyda slutet? Tänk andra uppköp som t.ex. Android och Youtube…

Hur menar du nu?
Android är väl Googles skapelse om jag inte misstar mig.

500!!

Läste du texten som TS klippte in?

Citat:

We will continue to make available our existing products, and we will provide support and critical updates to our users. However, as we’ll be busy with new projects at Google, we do not plan to release new features for the Sparrow apps.

Detta är en sorgens dag för oss som gillar Sparrow (för IOS och Mac)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-21 12:02
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-21 14:48

Ämna kan ju fråga sig vad de baserar resultatet på. Om man i den listan klickar på Google och ser vad de skriver där så slår som exempel Apple dem på fingrarna på alla områden. Så återigen, man kan undra vad de baserar resultaten på.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-21 15:23
Ursprungligen av zinned:

Ämna kan ju fråga sig vad de baserar resultatet på. Om man i den listan klickar på Google och ser vad de skriver där så slår som exempel Apple dem på fingrarna på alla områden. Så återigen, man kan undra vad de baserar resultaten på.

Vad jag kan se finns inte Apple med på listan, så vad jämför du med då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-21 18:53
Ursprungligen av mattiL:

Vad jag kan se finns inte Apple med på listan, så vad jämför du med då?

Läs det jag skriver i mitt inlägg.

Ursprungligen av zinned:

Om man i den listan klickar på Google och ser vad de skriver där så slår som exempel Apple dem på fingrarna på alla områden.

Ursprungligen av zinned:

Läs det jag skriver i mitt inlägg.

Jag förstår faktiskt inte vad du menar.
Om man klickar på Google, vart ser man då Apple?

Eller har du motsvarande uppgifter där Apple är med och Apple visar sig vara bästa arbetsgivaren?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-21 23:33
Ursprungligen av keptang:

Jag förstår faktiskt inte vad du menar.
Om man klickar på Google, vart ser man då Apple?

Eller har du motsvarande uppgifter där Apple är med och Apple visar sig vara bästa arbetsgivaren?

Herregud, vilka lässvårigheter. Om man klickar på Google i den länken så kan man läsa följande:

"What makes it so great?

Everything was up at Google last year -- revenue, profits, share price, paid search clicks, hiring -- and so, too, was employee love; the search giant climbed three slots in our ranking to reclaim the top spot.

The reason? Employees rave about their mission, the culture, and the famous perks of the Plex: bocce courts, a bowling alley, eyebrow shaping (for a fee) in the New York office. Then there's the food: some 25 cafés companywide, all gratis."

Ovanstående är t ex Apple minst lika bra på och i flera fall bättre. Så frågan kvarstår, vad är det Google har gjort för att vara överst på denna listan? Hur mäter de egentligen?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-22 15:51
Ursprungligen av zinned:

Herregud, vilka lässvårigheter. Om man klickar på Google i den länken så kan man läsa följande:

"What makes it so great?

Everything was up at Google last year -- revenue, profits, share price, paid search clicks, hiring -- and so, too, was employee love; the search giant climbed three slots in our ranking to reclaim the top spot.

The reason? Employees rave about their mission, the culture, and the famous perks of the Plex: bocce courts, a bowling alley, eyebrow shaping (for a fee) in the New York office. Then there's the food: some 25 cafés companywide, all gratis."

Ovanstående är t ex Apple minst lika bra på och i flera fall bättre. Så frågan kvarstår, vad är det Google har gjort för att vara överst på denna listan? Hur mäter de egentligen?

Och var kan man läsa att Apple är bättre på alla dessa saker?
Eller är det bara något du tycker?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-22 18:44
Ursprungligen av mattiL:

Och var kan man läsa att Apple är bättre på alla dessa saker?
Eller är det bara något du tycker?

Jag tog nu bara Apple som ett exempel men det är möjligt att det är fler företag som är bättre än Google på de områden som där stod.

* Revenue - Här är Apple bättre än Google
* Profits - Här är Apple bättre än Google
* Share price - Här är de väl ganska jämbördiga

Sedan vad det gäller "rekreation" på arbetsplatsen så har ju Apple också det väldigt väl förspänt.

Så återigen, som ingen här verkar kunna svara på, vad har de baserat resultaten i listan på?

Ursprungligen av mattiL:

Hur menar du nu?
Android är väl Googles skapelse om jag inte misstar mig.

500!!

Nja. Android Inc. grundades 2003, köptes av Google 2005.

Bevaka tråden