Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Mac för 6000kr ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det var ett tag sedan jag var här, men nu behöver jag en lite snabbare dator. Den måste vara stationär och klara senaste system utan problem. Har hittat några äldre Mac Pro, men dom verkar inte klara senaste systemet fullt ut. Strul med 64 bitars vid uppstart m.m. Kollar man hastighetstest är dom senaste Mac Pro ofantligt mycket snabbare än mini och iMac. Jag har datorn till bildbehandling och surfning, vad för dator skulle vara bäst för ca 6000:-. Skulle ju vara om jag nöjer mig med OS 10.6x och skaffar en äldre Mac Pro? Har idag en Powermac 2 x 2GHz som klarar OS 10.5x, sen är det stopp.

Senast redigerat 2012-07-20 18:53
Ursprungligen av jannemac:

...Har hittat några äldre Mac Pro, men dom verkar inte klara senaste systemet fullt ut...

Vad menar du med "äldre"? Menar du den första generationen från 2006?

Jag kör en Mac Pro 2008, och den funkar självklart med senaste systemet (10.7) utan problem. Och den kommer naturligtvis att klara 10.8 också,

  • Avstängd
  • 2012-07-20 16:23
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med "äldre"? Menar du den första generationen från 2006?

Jag kör en Mac Pro 2008, och den funkar självklart med senaste systemet (10.7) utan problem. Och den kommer naturligtvis att klara 10.8 också,

Samma här... bara några ny funktioner i nya ML som inte kommer att funka på en 2008... men för bildbehandling etc har den funkat bra i 4 år nu.

Sen att hitta en sån eller nyare för 6000 är väl en annan sak.

Ursprungligen av LaHe:

...bara några ny funktioner i nya ML som inte kommer att funka på en 2008...

Vilka funktioner?

  • Avstängd
  • 2012-07-20 17:23
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilka funktioner?

Powernap

Sharing, AirPlay om du inte har inbyggd WiFi som jag inte har utan WiFi genom kabel till en APExtr.
Fanns nån funktion i Lion som heller inte funkar om så...

Fanns några fler saker som jag inte kommer ihåg just nu... eller har jag drömt och blandat ihop med iOS6 ?

Är inget vidare på engelska kolla själva vad jag menar. Verkar tex inte gå att boota med Windows 7 m.m med senaste OS, utan man får backa till OS 10.6

Mac Pro "Quad Core" 2.66 (Original) Specs (Mac Pro, MA356LL/A, MacPro1,1*, A1186, 2113) @ EveryMac.com

  • Avstängd
  • 2012-07-20 17:26
Ursprungligen av jannemac:

Är inget vidare på engelska kolla själva vad jag menar. Verkar tex inte gå att boota med Windows 7 m.m med senaste OS, utan man får backa till OS 10.6

Mac Pro "Quad Core" 2.66 (Original) Specs (Mac Pro, MA356LL/A, MacPro1,1*, A1186, 2113) @ EveryMac.com

Den var gammal du... så jag vet inget, men Jesper är en fena på just sånt så han kan nog svara

1
Bevaka tråden