Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SPARA i iMovie - går inte....

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

... varför har Apple valt att inte implementera den psykologiskt livsviktiga funktionen SPARA.
Har den senaste veckan gått hem varje dag utan att stänga ner programmet i rädsla för att förlora något. Hur i h-e kan man skapa ett program som inte har ett kommando för detta?

/m

  • Avstängd
  • 2012-07-20 16:04

Sparar automatiskt... har ännu inte förlorat nått i iMovie...inte ens då det kraschat... vilket kanske är mer tur men iaf

jag pratar om den psykologiska tryggheten i att ha en SPARA funktion man aktivt kan påverka.
Stör mig något ENORMT på avsaknaden av en sådan. Jag tvivlar inte på att det tekniskt kanske funkar med autospar - men det gör det inte mentalt....
/m

  • Avstängd
  • 2012-07-23 11:23
Ursprungligen av martinator:

jag pratar om den psykologiska tryggheten i att ha en SPARA funktion man aktivt kan påverka.
Stör mig något ENORMT på avsaknaden av en sådan. Jag tvivlar inte på att det tekniskt kanske funkar med autospar - men det gör det inte mentalt....
/m

Haha, jo, där håller jag med dig... I andra program, där jag vill vara säker exporterar jag för att vara känna mig lugn när det är nått viktigt

Okej - jag märker att det finns en anledning till att ALLA andra företag skickar med en SPARA och SPARA SOM knapp....
Eftersom man inte själv kan separera filer, genom att stänga och öppna så sitter jag nu med flera projekt där allt är blandat huller om buller. Ändå har jag för varje valt att skapa ett nytt projekt och lik förbannat kan inte programmet separera dem utan allt gammalt ligger kvar så fort man öppnar ett "nytt" projekt". Finns det något program som INTE funkar så utan där man själv kan styra när , var och hur man vill spara? Samma j**la problem finns i Final Cut..... Det är fan inte smart eller enkelt att inte kunna styra sin vardag.
/m

Ursprungligen av martinator:

... varför har Apple valt att inte implementera den psykologiskt livsviktiga funktionen SPARA.
Har den senaste veckan gått hem varje dag utan att stänga ner programmet i rädsla för att förlora något. Hur i h-e kan man skapa ett program som inte har ett kommando för detta?

/m

Jag känner att jag skrev i affekt.. Måste förtydliga:)

Snyggt fördelat i TVÅ mappar (de med bortredigerade namn) ligger de två filmer jag försöker jobba med. Det ologiska är att vilken av projekten jag än klickar på så beter sig FinalCut likadant. Dvs jag ser SAMMA film i fönstret oavsett.... Detta har gjort att jag har blandat och gett friskt, och nu är allt - som min fänrik brukade uttrycka det - formering skithög. Jag säger inte att FInal Cut i sig är ett dåligt program, jag säger att det är ett sinnessjukt ologiskt sätt att hantera filer som skiljer sig från 100% av alla jordens övriga program.

1
Bevaka tråden