Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extreme airport till iBook..?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funkar extreme airport till vita iBöckerna? Eller fixar de bara det gamla vanliga kortet?

Är det verkligen ingen som vet?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelleman
Funkar extreme airport till vita iBöckerna? Eller fixar de bara det gamla vanliga kortet?

Jag har precix köpt ett airportkort till min "gamla" iBook/600 samt en airport extreme basstation. Tydligen går det inte att slänga in ett extreme kort i en gammal iBook; min gissning är att det kan ha att göra med antennen.

/X

Du kan inte använda Airport Extreme-kort i iBook, och eftersom iBooken saknar PCMCIA-platser så kan du inte heller använda kort från tredje part.

Dock är 802.11g (Airport Extreme) bakåtkompatibelt med 802.11b (Airport) så du kan utan problem använda en Extreme-station med din iBook (fast du kommer bara upp i 11Mbit och inte 54Mbit).

  • Oregistrerad
  • 2003-07-09 19:45

hmm, tror ni det går i ett airport extreme-kort i en Titanium 667 DVI då?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Cristian Bogdan
hmm, tror ni det går i ett airport extreme-kort i en Titanium 667 DVI då?

Ja, i PC-platsen - inte i den interna AP-platsen. Naturligtvis måste detta vara ett tredjepartskort.
Extremekortet ser helt annorlunda ut än original AP-kortet.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-16 14:00

men kan man köpa vilket 802.11g-kompatibelt kort som helst och stoppa i pc-platsen i en powerbook 667mhz?

1
Bevaka tråden