Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur radera mail.app?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en polare med seriösa "synkningsproblem" - mail ser till att hans hårddisk fylls över trådlöst bredband med ngn sorts synkade filer, ngt går snett och Mail skapar hela tiden filer, tusentals. Till slut fyller de en 500GB hårddisk.

jag har diskuterat det problemet i en annan tråd, så det låter vi vara här.

HÄR vill jag gärna ha idéer hur jag fullständigt raderar bort mail.app

Gärna bort med det i crontab-filer etc. Maskinen skall gå som vanligt, men sakna mail.app

Hur blir jag av med MAIL i datorn på rätt sätt.

Öppna terminalen, gå till sökvägen där det ligger (cd /Applications/) och kör sudo rm -rf Mail.app, bör väl funka.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-07-18 19:14

Inte för att vara sån, men är det inte bättre att lösa problemet istället för att sätta plåster på det?

Ursprungligen av Json_81:

Inte för att vara sån, men är det inte bättre att lösa problemet istället för att sätta plåster på det?

Du är välkommen bidra. jag har haft datorn här ett par dagar, letat i loggar och kollat igenom hemskt mycket i den.
Till slut så bestämde vi oss för ominstallation, men problemen har inte upphört lika förbannat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-18 21:00
Ursprungligen av Goflorp:

Du är välkommen bidra. jag har haft datorn här ett par dagar, letat i loggar och kollat igenom hemskt mycket i den.
Till slut så bestämde vi oss för ominstallation, men problemen har inte upphört lika förbannat.

Vad händer om ni raderar kontot i Mail.app och konfar det i en annan mailklient? Agerar det likadant då?

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-07-18 20:08

Om ni nu ändå inte ska använda Mail.app, varför då inte bara radera (mail)kontot, då bör ju problemet rimligtvis upphöra?

1
Bevaka tråden