Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fönsterflimmer och seg Macbook Pro Retina

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-07-18 11:35

Haft min MBP Retina i ca 2 veckor, har inte jätte många program installerade, men däribland t ex Adobe Suits 5.5, Office.
Men i söndags började hela alla program och systemfönster blinka och fastna i skärmen. Så öppnar jag ett nytt fönster t ex Mail så fastnar det i underliggande fönster så man bara ser delar av Mail och det flimrar och har sig.
Att skriva text går segt, så man skriver så märker man hur det kommer ut på skärmen sekunden senare.
När jag loggade ur och in som en annan användare så blev det bra, samma att åter logga in på användaren med problem, men så kommer problemet tillbaka efter ett par timmars användande...

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-07-18 12:09

Säkert en bugg och inget fysiskt hårdvarufel. Glädjen med att köpa "ny" teknik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-18 12:14
Ursprungligen av skatan:

Haft min MBP Retina i ca 2 veckor, har inte jätte många program installerade, men däribland t ex Adobe Suits 5.5, Office.
Men i söndags började hela alla program och systemfönster blinka och fastna i skärmen. Så öppnar jag ett nytt fönster t ex Mail så fastnar det i underliggande fönster så man bara ser delar av Mail och det flimrar och har sig.
Att skriva text går segt, så man skriver så märker man hur det kommer ut på skärmen sekunden senare.
När jag loggade ur och in som en annan användare så blev det bra, samma att åter logga in på användaren med problem, men så kommer problemet tillbaka efter ett par timmars användande...

Om det andra användarkontot funkar utan problem men inte det med din huvudanvändare så är det nog kopplat till något av programmen du har installerat. Kolla nästa gång i aktivitetshanteraren hur resurserna är fördelade och se om något där verkar ta mycket processorkraft. Testa iså fall att stänga ner det programmet och se om det blir något skillnad.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-07-18 12:41

Jag får liknande på min late 2011. Det började när jag lade in mountain lion gm.

Visst har retina en nyare build av lion än andra macar? Kanske något som gått snett med grafikdrivrutiner eller så.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-07-18 14:20

Är det samma/liknande som omnämns i följande artikel: Sleek new Macs violate fanbois' Retinas with display garbage • The Register ?
Troligen är det en mjukvarubugg, Mountain Lion släpps ju (troligen) nästa vecka så det kan vara värt att vänta och se

  • Avstängd
  • 2012-07-18 18:42
Ursprungligen av Drakfot:

Är det samma/liknande som omnämns i följande artikel: Sleek new Macs violate fanbois' Retinas with display garbage • The Register ?
Troligen är det en mjukvarubugg, Mountain Lion släpps ju (troligen) nästa vecka så det kan vara värt att vänta och se

Haha... häftigt att försöka jobba med såna skärmar... hoppas min inte är så där, men men... ML är ju snart här med en buggfix får man hoppas och som det stod att dom med ML GM inte verkar ha samma problem...

1
Bevaka tråden