Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BankID kraschar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-17 21:56

Sedan drygt en vecka tillbaka kraschar min BankID-app konstant. Ibland måste jag bara använda Force Quit för att få död på den. Ibland får jag upp ett meddelande om att den hade kraschat när den skulle "Restore windows". Har testat att installera om BankID-appen, men det tycks inte hjälpa.

Någon som har varit med om något liknande eller har en lösning på problemet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-17 22:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-17 22:42

Jag har också läst om det där, men jag tror faktiskt inte att det är det. Jag troode aldrig att jag skulle installera ett antivirusprogram på min Mac, men idag har jag faktiskt laddat ned Avast för att bara konstatera att det enda den hittade var en fil i min Windowsinstallation i VMware.

Dialogrutan som ibland dyker upp ser ut så här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-17 23:18

Möjligen skulle det kunna vara relaterat till virusattacken. Jag läste för någon vecka sedan att Apple tagit kontroll över ipad3.com och jag gick då in på den sidan och då verkade det som något konstigt skript kördes då det blinkade till flera sidor i Safari. Någon som har hört talas om virus eller malware via ipad3.com ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-18 08:45

Problemet är löst med hjälp av BankiD support. Det låg några skräpfiler kvar och skvalpade efter att jag slängt BankID-appen i papperskorgen. Efter att jag jag raderat dessa manuellt och installerat om BankID fungerar allt normalt igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-18 10:28

Det är nog alltid så att om man bara slänger appen i Papperskorgen, så har man inte avinstallerat programmet.
AppDelete eller AppCleaner är ett bättre val, eller att leta manuellt efter tillhörande filer. Eller om det följer med ett avinstallationsval/program.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-18 10:32

Det går att avinstallera BankID inifrån appen, men eftersom den kraschade kom jag inte åt det valet.

1
Bevaka tråden