Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisering av iCal med Google Calendar fungerar plötsligt inte

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-18 01:13

Något mycket märkligt hände häromdagen. Synkroniseringen mellan iCal och min Google kalender slutande att fungera helt plötsligt, trots att jag inte har rört inställningarna sedan jag installerade systemet (Snow Leopard) för rätt länge sedan.

Jag får följande felmeddelande:

Servern svarade med ett fel.
Kalendern https://www.google.com/calendar/dav/[email protected]/user/ hittades inte på servern. Kontrollera adressen.

Provar jag att surfa till adressen i en vanlig webbläsare får jag svaret:

Method Not Allowed

Error 405

Någon annan som råkat ut för samma problem?

Jag har samma problem. Dök upp spontant nyligen men vet ej exakt när. Om jag raderar kalendern i iCal och lägger till den igen så synkar iCal mot google. Men därefter är det stopp igen.

Jag tror att jag löst det, åtminstone för tillfället. Jag har en punkt mellan för- och efternamn i min gmail-adress. Den har tidigare saknat betydelse, med eller utan punkten har hanterats som synonyma av gmail.

I iCal har jag tidigare angivit versionen med punkt utan problem. Men eftersom det inte fungerat under några dagar provade jag istället utan punkt och då fungerar synkroniseringen det som vanligt igen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-20 22:22

Fungerade utmärkt! Tack för tipset.

  • Medlem
  • 2011-10-21 22:51

glömde säga att jag inte har några punkter i min adress så det kan inte vara lösningen...

  • Medlem
  • 2011-10-21 22:50

Jag har samma problem....

Om man kastar kalenendern under accounts o startar den igen, så hämtar den all data. MEN så fort man TAR BORT nått ur kalendern så slutar den fungera helt. Man måste kasta den från accounts o börja om igen?

Hittade en tråd med folk med samma problem, men ingen lösning ännu...
Why doesn't my iCal sync with Google Calendar anymore? - Calendar Help

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-21 22:57

Har du gått från punkter till att ta bort punkterna, eller har du alltid varit punktlös?

Först när jag provade M. Sundboms tips fungerade det inte. Det visade sig att min gamla adress (med punkter) fanns angiven på ytterligare ett ställe, nämligen i serversökvägen till CalDAV-kalendern.

  • Medlem
  • 2011-10-23 21:52

Jag har aldrig haft punkter i adressen...

Det verkar vara nått ordentligt fel. Hittar flera trådar med sura användare... o att Google jobbar på problemet.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2011-10-25 20:45

Några dagar sedan senaste inlägget... Något som hört/läst något nytt? Har samma problem...

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2012-02-12 21:28

Bumpar den här tråden... Det strular till och från fortrfarande för mig.

jag har inga punkter i mailadressen heller...

Märkte idag att det jag skrev i ical inte fördes över till google kalendern. Men det jag skriver från google kalendern och iphonen kommer fortfarande upp i ical på datorn.

Någon som har liknande problem med att det bara går att göra från ena sidan så att säga??

1
Bevaka tråden