Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro 15 Late2011 högtalarna fungerar inte.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-14 08:48

Använder ofta min mac med hörlurar, men när jag nu för en gångs skulle spela upp något för några vänner så vill inte de inbyggda högtalarna funka.

I inställningspanelen för ljud står optiskt ljud som enda alternativet för ljud ut. Stoppar jag i ett par hörlurar så får jag ljud i hörlurarna men drar jag ut dem, så går den automatiskt till optiskt ljud ut.

Kollar man in i hörlurshålet kan man se att optiska dioden eller vad det är lyser.

När man startar datorn "dingar" den till som vanligt i högtalarna.

Någon som har någon idé vad jag borde göra här näst?

EDIT: Nu när jag drog ur hörlurarna startade högtalarna som vanligt. Utan att jag gjort något.
Hittade ett liknande fall på apple support forum. https://discussions.apple.com/message/18907165#18907165

  • Avstängd
  • 2012-07-14 09:11

Låter som om någon av kontakterna inne i uttaget inte återställer sig rätt när du drar ut hörlurspluggen så datorn fortfarande tror att det sitter något där, men inte hörlurar typ, och väljer optiska. Min gissning iaf.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-14 09:52

Kan finnas en dammtuss i hålet....

Kapp, låter som att det ligger nåt skräp och spökar. Prova att rensa försiktigt med en tandpetare eller en bomullspinne.

1
Bevaka tråden