Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro early 2008 - Nya RAM-minnen

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-07-13 10:49

Hej!

Har blivit dags att skaffa nya minnen till den här lilla burken då 2GB helt enkelt är löjligt lite idagens datorvärld.
Blir att uppgradera till 4GB istället vilket verkar vara gränsen för denna modell.

Jag har kikar runt lite på Dustin och några kandidater men tänkte att jag skulle dubbelkolla med er först så att jag inte köper minnen som jag inte kommer kunna använda sen.

Som jag har förstått det är det SO-DIMM DDR2 som jag ska ha och de som är i nuläger (Apples orginal) är på 667MHz och att stätta i 800MHz, även om det går, så kommer de klockas ner till 667 så det inte är någon direkt mening att köpa 800. Eller?

Dels dessa har jag kollat på:
SO-DIMM DDR2 HYPERX 4GB 667MHZ DDR2 LOW-LATENCY CL4 (4-4-4-12) SODIMM KIT | Dustin.se
Som ska vara low latency, CL4, nu är jag inte så insatt mer än att jag vet att lägre CL är bättre i vanliga fall, men kan det vara så att dessa inte är kompatibla med min Mac?

Eller dessa:
CORSAIR 4GB DDR2 667MHZ (2X2GB) SO-DIMM CL5 | Dustin.se
Vad jag har hittat på nätet så är det många som rekomenderar Corsair till MBP.

Eller har ni något helt annat förslag? Helst från Dustin (Dustin och inte Dustin Home).

Tack så jättemycket i förhand för all hjälp!

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-07-13 11:06

Jag brukar beställa från Crucial.com Memory EU France - Memory for Dell, Mac, Apple, HP, Compaq, SSD ...dom har en konfigurator också så det är bara att välja Apple - > Modell osv så får du rätt minnen

Billigt är det också!

  • Avstängd
  • 2012-07-14 09:04
Ursprungligen av kainen:

Jag brukar beställa från Crucial.com Memory EU France - Memory for Dell, Mac, Apple, HP, Compaq, SSD ...dom har en konfigurator också så det är bara att välja Apple - > Modell osv så får du rätt minnen

Billigt är det också!

Bra länk, tack för det

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-07-13 11:29

Tack för tipset dock så såg ju Dustin billigare ut och kan jag välja en svensk leverantör så föredrar jag det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-13 11:59

Corsair har dock en hel del haft problem med vad gäller Mac... finns många inlägg här på 99.se om det.
Det är oftast Crucial och Kingston som rekommenderas.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-07-13 12:35

Cruisial har livstids garanti på sina minnen också

Kör minnen från cruicial i min gamla MBP, Mac Mini, flickvännens gamla MBP, några på jobbets MBP mfl... fungerar perfa

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-07-13 13:28

Tror ni att ni skulle orka att kolla i den här listan: SO-DIMM DDR II - Minnen | Dustin.se
Och säga vilket 4GB-pack (eller 2GB på en sticka som jag köper två av) som är bäst?
Om priset är 499 eller 699 spelar mindre roll.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-07-13 13:25

Ah, jag som var ltie snurrig och blandade ihop Corsair och Crucial.
Men ska jag då ta Crucial 667 med CL5 eller Kingston 667 med CL4?

När jag var in på Crucials sida så stod det bara att ajg skulle ha DDR2 PC2, inte SO-DIMM. Men det är väl klart att jag ska ha SO-DIMM?

Enligt MacTracker stödjs upp till 6GB men 4GB officiellt. Så du vet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-07-13 14:03

Jo, läste det också men tänkte hålla det enkelt och köra på med 4GB bara.
Det blir ändå en dubblering av RAM'en så det räcker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-14 02:13

Jag har en MacBook Pro sent 2007 med 6 GB från OWC = macsales.com funkar utmärkt!

1
Bevaka tråden