Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykten om höstlansering av MacBook Pro Retina 13" och påstådda mätresultat

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En 13" retina MBP skulle sitta fint. Jag tar gärna 2:a generationen om sisådär 18 månader när det är dags för den jag har nu att bytas ut.

Ursprungligen av pmarriott:

En 13" retina MBP skulle sitta fint. Jag tar gärna 2:a generationen om sisådär 18 månader när det är dags för den jag har nu att bytas ut.

Med tanke på att rapporterna om att Retina-modellen av 15-tummaren pressar gränserna för vad dagens grafikkort klarar så kan det nog vara klokt att vänta på andra generationen då det finns mera kraft att driva det extremt högupplösta skärmarna. Om man kan hålla sig så länge vill säga

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-11 16:10

En MBPR 13" borde inte skilja sig nämnvärt från MBAR 13", alltså jag har svårt att se att det kommer att finnas både en MBAR 13" och en MBPR 13". Om det sen blir Air eller Pro spelar mindre roll. Men på sikt så kommer alla bärbara att ha retinaskärm och då känns det också konstigt att ha Air och Pro, kanske blir det så att alla bärbara på sikt heter MacBook. Spekulerar givetvis vilt nu.

Ursprungligen av stile:

En MBPR 13" borde inte skilja sig nämnvärt från MBAR 13", alltså jag har svårt att se att det kommer att finnas både en MBAR 13" och en MBPR 13".

Du tänker på 2013 när även MacBook Air [eventuellt] får Retina?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-12 13:50
Ursprungligen av Adrian B:

Du tänker på 2013 när även MacBook Air [eventuellt] får Retina?

Jepp

Ja då kan jag hålla med om att MBP 13 med Retina (och slimmad design likt MBP 15 med Retina) blir lite väl lik MBA 13 med Retina då...

Undrar om Apple kan få in Retina i MBA redan nästa år? Har utvecklingen av grafikkretsar etc hunnit tillräckligt långt då? Eller får MBA vänta ännu längre? I dagsläget verkar ju MBP 15 med Retina pressa gränserna för grafiken och den har ändå separat grafikkort.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-13 16:05

Eller så ersätts alla MBP med MBPR, MB Air får vara den lite billigare Macbooken med lägre upplösning på skärmen.

Ursprungligen av joakimo:

Eller så ersätts alla MBP med MBPR, MB Air får vara den lite billigare Macbooken med lägre upplösning på skärmen.

Ja, det känns mera troligt än att de lyckas få in Retina i MBA så snart.

Men var så säker, om Apple inte fixar in Retina i MBA nästa år kommer det vara många besvikna. Folks förhoppningar om vad Apple ska göra står sällan i relation till vad som är fysiskt möjligt (Kommer ihåg hur debatten gick om att Apple bara *måste* släppa en PowerBook G5, trots att G5:an inte var i närheten att fungera i en bärbar dator vid den tiden.)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-07-14 00:32

Den kommer garanterat heta "The new MacBook!"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-14 08:44
Ursprungligen av raubas:

Den kommer garanterat heta "The new MacBook!"

Låter rimligt att det följer samma spår som iPad och nästa iPhone.

@Adrian
Ang retina i MBA så visste jag inte att det var så komplicerat, det gör nog att det dröjer lite längre tid innan det kommer till MBA. Men att det kommer är jag helt säker på, i slutet på nästa år eller början på 2014 kanske är mer realistiskt att förvänta sig.

1
Bevaka tråden