Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reparera OS X Lion

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har städat min Macbook Pro med MacKeeper och nog tagit bort lite för mycket eftersom bland annat alla inställningar försvunnit. Dessa har jag återställt men vad som är värre är att datorn går mycket ryckigt och oberäkneligt. Bland annat Chrome, Spotify och systeminställningar närmast totallåser datorn.

Jag har kört diskkontroll och reparerat skivbehörigheter utan något större resultat.

Nu funderar jag på att återställa en Time Machine-kopia eller reparera OSX installationen men är lite osäker på konsekvenserna.

1. Om jag reparerar OSX från repair-partitionen genom att boota om med cmd-r... blir jag då tvungen att installera om alla program mm?

2. Finns det något sätt att läsa tillbaka en Time Machine-kopia utan att ändra användarfilerna (ex. bilder jag har i Lightroom) så att bara systemfilerna till OSX återställs?

Tacksam för tips!

MacKeeper? Är inte det malware, eller hur var det nu?

Ursprungligen av Capeman:

MacKeeper? Är inte det malware, eller hur var det nu?

Ingen äkta malware i den bemärkelsen kanske - men otrevlig är det iallfall :

https://discussions.apple.com/docs/DOC-3039

OK.. tack för den informationen!
Har någon några tips gällande min ursprungliga fråga?

Att bara köra om installationen av Lion tar inte bort dina installerade appar och filer etc, men som alltid - se till att ha backup om det skulle gå åt pipan. Släng sen MacKeeper i papperskorgen tillsammans med all annan liknande programvara du eventuellt har.

1
Bevaka tråden