Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multitouch släcker skärmen och fryser datorn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har råkat ut för en märklig grejj de senaste veckorna. När jag gör multitouchrörelser, i vart fall när jag använder tre fingrar uppåt på touchpaden för Mission Control, så händer det in emellan att skärmen blir svart och datorn fryser sig. Skärmen ser ut som om den är helt avstängd. Det spelar ingen roll vad jag gör, skärmen kommer inte tillbaka. Har jag ljud på samtidigt hackar det. Enda vägen är att stänga av datorn. Detta är otroligt irriterande när man sitter och arbetar, eftersom data går förlorade om jag inte sparat.

Som sagt, det är uteslutande när jag gör just denna rörelse som det sker. Har kört diskreparering för att återställa rättigheter samt zappat PRAM. När jag gjorde det sistnämnda upphörde det under några dagar innan det åter visade sig.

Idéer och förslag?

Inte en aning, men du får berätta lite mer om någon ska kunna hjälpa dig. Vad är det för datormodell och vilken version av OS X kör du?

Jag har en MBP 15 tum, 2,66 GHz, 4 Gb, från mitten av 2010. Kör Lion 10.7.4. Jag är inte helt säker, men tyckte att problemen började uppstå vid sista uppdateringen. Kan vara ren tillfällighet också. Har bara varit såhär sedan midsommar, och jag har väl haft datorn låsa sig kanske 10 gånger sedan dess.

I brist på bättre förslag, hämta hem 10.7.4 combo-uppdateringen på nytt och kör in den. Det hjälper ibland när det strular efter en uppdatering. Vet inte exakt var du hittar den men sök så hittar du nedladdningslänkar hos Apple. Ta combo - inte delta.

Har återinstallerat och kört i några dagar nu, ingen frysning sedan dess. Verkar ju lovande. Hoppas det håller.

1
Bevaka tråden