Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel vid radbrytning i mac mail

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska vi se om jag kan skapa en fråga här i 99 forum, jag har problem med radbrytning i mac mail, när jag ska klistra in en länk efter en mening så hamnar länken under meningen istället. Om jag då ställer cursern efter där jag vill att länken ska vara och trycker på delete så hamnar länken ovanför meningen istället.

Samma med om jag gjort en manuell radbrytning och vill ändra på det, ställer mig på slutet på meningen och trycker på delete knappen men då hamnar meningen ovanför raden?

Någon som vet hur man kan fixa det problemet så vore jag tacksam, se bif. bild nedan

?

  • Medlem
  • 2012-04-17 07:49

Jag har liknande men annorlunda problem när jag använder signaturer. Jag kan inte tro annat än att det är en bugg.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-04-17 08:58

Oavsett om jag använder Plain Text eller Rich Text så hamnar min infogade text precis där jag placerar markören. Och beroende på hur texten i själva länken ser ut så kommer Mail.app att radbryta (flöda om) texten precis som om du skrev den själv för hand. Din bild har jag lite svårt att förstå vad den visar måste jag dock säga. Skulle du kunna göra ditt exempel lite större?

Det är när jag ställer cursern efter en mening och ska klistra in en länk eller text, då hamnar texten ovanför den rad jag är på?

Det som är mystiskt är att det inte alltid händer, men när det händer så kan jag klistra in länken först på ämnesraden, sen klipper jag ut länken från ämnesraden och klistrar in den efter meningen på samma rad DÅ fungerar det?

Förklara det om någon kan?

  • Medlem
  • 2012-05-17 23:38

Då beror det nog på slask i urklippet som tvättas bort när du klistrar in det i ämnesraden. Pröva att klistra in direkt men utan formattering nästa gång.

Baron, Det fungerar utan formattering men varför fungerar det inte med formattering? Och var kommer "slasket" ifrån? Det är ju olika från klipp till klipp som jag kopierar och klistrar in.

  • Medlem
  • 2012-05-19 08:53

Kopierar du text från tex Word eller från webben följer det ofta med en massa skräp.

Aj då, både från word och webben, kan man inte sila skräpet...

Ursprungligen av Mc Tommy:

Aj då, både från word och webben, kan man inte sila skräpet...

Klistra in utan formatering med shift-alt-kringla-V.

Det ska jag testa!

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Klistra in utan formatering med shift-alt-kringla-V.

Det där med shift-alt-kringla-V fungerade inte, har någon försökt?

  • Medlem
  • 2012-05-19 19:29

"Word" och "webben" är bara exempel. Det måste inte bli fel med de källorna och det finna andra källor till formaterad text.

  • Medlem
  • 2012-07-13 08:41

Vad var det som inte fungerade?

1
Bevaka tråden