Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inverterade färger på vissa delar av extern skärm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-03-06 22:02

Har ett mystiskt problem. När jag cmd-tabar så får jag inverterade färger på ikonerna på två olika externa skärmar (se bild). Eller rättare sag jag fick det. Nu så blinkar den inverterade färgen bara till när jag släpper knapparna... eller vänta nu kom det tillbaka igen

Dessutom så är delar av den övre menyraden inverterad. Alla ikoner ser rätt ut, men Arkiv, Redigera, Visa osv är alla inverterade (även det syns i bilden).

Om jag kör enbart på min datorns skärm så ser allt ok ut. Någon som har några idéer på vad som händer? Kör en MBP 15" med 10.7.3 på.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-03-07 11:09

Jag uppdaterar lite. På den ena skärmen är dessa färger inte inverterade men mycket mörkare. Menyraden högst upp ser bra ut, men svart är ju svart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-09 16:27

Har råkat ut för nästan exakt samma sak...på datorn ser allt rätt ut men på min externa skärm blir vissa fönster och element (t.ex. cmd-tab ikonerna) väldigt mörka och i hög kontrast.

Kan dra ett fönster som har dessa grafikfel till laptopens skärm och där ser det bra ut. Det är heller inte alla fönster. Kan starta om ett program som har detta fel så blir det rätt igen.

Hm hm. Skärm, dator eller mjukvara som felet beror på tro?

Har MBA 13" 2010 och en Cinema.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-12 11:55

Någon som har någon aning eller har du fått tag på mer info andas?

Känns ju lite osannolikt att båda våra externa skärmar av olika fabrikat ska få samma konstiga fel samtidigt. Jag kör också 10.7.3.

Så här ser exempelvis spotify ut på min externa skärm nu (dock inte alla fönster ser f*ckade ut som sagt):

Image 2012.07.12 11:47:28.png

Om jag drar ut den på airens skärm ser det normalt ut:

Image 2012.07.12 11:51:48.png

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-09-15 09:49

Har nu upptäck att det verkar vara kopplat till helskärmsläge. Menyn högst upp blir svart då jag tabar mig iväg från en app i helskärmsläge. Stänger jag appen så blir färgerna rätt.

1
Bevaka tråden