Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen!!!!!!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tufft... men "äntligen!!!!!" ??

hehe.. visst är de det dära spelet där USA _alltid_ vinner? Även om man kör multiplayer så spelar båda lagen usa ur "sin" synvinkel..

Sant med modifikation!

Det är ju ett "träningsspel" eller vad man ska säga. Det är gjort så att det ska vara så verklighetstroget som möjligt. Inga andra vapen än dom som ingår i US Army om jag fattat det hela rätt.
Dessutom så är det mer eller mindre sponsrat av US Army. Och så är det gratis och riktigt coolt.

Gillar Ghost Recon stenhårt och även detta kommer antagligen att bli riktigt populärt.

- Slice -

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
hehe.. visst är de det dära spelet där USA _alltid_ vinner?

Beror vilket lag man är på Fast samtidigt så vinner alltid USA *och* terroristerna... sjukt men sant

Och vem bryr sig om vilket land som vinner i denna typ av spel?

Om jag är kass med knapparna och har dekiga kamrater så kommer jag att förlora även om det står all makt åt tengil på ryggen.

Nämn 4 spel som INTE har USA eller annan "ordningsmakt" som default vinnare.

Hur som helst trodde jag att det skulle vara en positiv nyhet att detta spel äntligen kommer till Mac också.
Hoppas att fler tycker det.

Och ni som skrev innan, jag har en liten nypa ironi i mitt svar.

- Slice -

Citat:

Skrevs ursprungligen av - Slice -
Nämn 4 spel som INTE har USA eller annan "ordningsmakt" som default vinnare.

Fyra spel?

1. Warcraft III
2. GTA - Vice City
3. Nuclear War (Amiga... )
4. The Incredible Hulk (eller vad det nu heter igen...)

Fast det var väl inte så du menade

- Slice -

hehe spelat det har man spelat förr skitbra men jag blir lite förbannad försökte ladda ner från den sidan dom hänvisar till, det är liksom en betalsida som man e tvungen att betala för att ladda ner + att dom inte satt upp någon länk för mac. :mad:=Grrrr

Citat:

Skrevs ursprungligen av - Slice -
Nämn 4 spel som INTE har USA eller annan "ordningsmakt" som default vinnare.

Hur som helst trodde jag att det skulle vara en positiv nyhet att detta spel äntligen kommer till Mac också.
Hoppas att fler tycker det.

Positiv nyhet! Jag tycker oxå det är kul att spelet kommer till Mac.

Frågan om USA i spel är annars deprimerande. Close Combat ettan kan få en att tro att bara USA fixade 2:a vkriget:(
Jag hade en _tråkig_ diskussion med en recensent på IMG om ett Vietnamspel baserat på Myth II. Han hade beskrivit Vietnamkriget som en Polisaktion:rolleyes: från USAs sida:eek:
Amerikanare har _lite_ svårt att ta kritik mot USA och amerikanskt agerande, suck:(

Anyway, det ska bli kul att köra det spelet. Jag ligger mer åt realismhållet. Spelade Santas mod till Myth II 10x mer än Myth II orginal:)

När jag pluggade historia i USA så stod min lärare och berättade hur USA vann kriget i vietnam.

Jag satt som ett frågetecken och till slut blev jag tvungen att fråga hur han menade, gubben blev så jäkla sur och mitt betyg sänktes.

Dom är för gulliga där borta, dom lever verkligen "the american dream" i verkliga livet (tycker dom själva).

"Only in America" med en ironisk min, var mitt favorituttryck när jag var där.

- Slice -

Citat:

Skrevs ursprungligen av Steephill
Close Combat ettan kan få en att tro att bara USA fixade 2:a vkriget:(

Ja, det skulle sett ganska intressant ut idag om USA inte skulle "blandat sig i" andra världskriget.

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Ja, det skulle sett ganska intressant ut idag om USA inte skulle "blandat sig i" andra världskriget.

Tyskarna hade fått smisk till slut i allafall, även om det tagit längre tid. Tysklands krigsproduktionen räckte knappt för att slå Frankrike och England, som man egentligen inte slog:)
Att USA till sist, motvilligt, gick med i kriget i Europa var bra och gjorde slut på eländet snabbare.

/Micke
Som hoppas att Sverige inte hamnar under USAs "onda öga"

Gick inte USA och hjälpte till för att det var bra för de själva en smula…?

  • Medlem
  • 2003-07-05 16:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Gick inte USA och hjälpte till för att det var bra för de själva en smula…?

Tja, jag vet inte riktigt... Om det var bra för USA är nog en fråga som man får olika svar på beroende på vem man frågar.

USA förlorade enormt mycket soldater under en ganska kort tid i kriget. Anledningen till att de till sist nådde en del framgång var ju att de helt enkelt bara skickade fler och fler soldater, och inte var rädda att ta sig an hopplösa uppdrag.

Om t ex kineserna skulle ge sig ut i krig skulle resten av världen vara helt chanslösa, precis som Tyskland var i jämförelse med USA.

Det kan vara på sin plats att visa en smula respekt för de över 700 000 amerikanska soldater som dog under andra världskriget. Även om politikerna (som vanligt) kanske hade andra intressen än de humanitära så lämnade dessa män sina säkra och krigsbefriade hem med enda avsikt att ge frihet till andra.

Att USA nådde framgång p.g.a. av att de bara skickade fler och fler soldater är bara fånigt. Jag har varit på det stora D-Day museet i Normandy och sett de detaljerade och komplicerade planer som användes för att kunna genomföra denna gigantiska operation. Kommer aldrig glömma bilden av en gammal 70-årig veteran som satt på museet och grät som ett barn.

Ciryon

All respekt åt soldaterna och jag är mycket tacksam för att jag slipper leva i en tidigare version av EU (tredje riket), men jag står inte i tacksamhetskuld till USA. Bara för att de räddade oss från nazisterna så är inte allt de gör superbra.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Gick inte USA och hjälpte till för att det var bra för de själva en smula…?

En allmän uppfattning är väl att USA och större delen av den amerikanska befolkningen ville inte med i kriget. Deras plan var att stödja England, som Sverige stödde Finland under Vinterkriget, givetvis krävde de ersättning av England. När Usa blev anfallna av Japan så höll man fast vid planen att inte engagera sig i kriget i Europa. Tysklands krigsförklaring mot USA drog sedan in USA i det "europeiska kriget".

Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Bara för att de räddade oss från nazisterna så är inte allt de gör superbra.

Helt rätt och riktigt. Det är dock sorgligt att så många glömmer bort deras insatser under andra världskriget bara för de inte gör allt superbra nu.

Ciryon

Tråden handlar om ett spel, inte om USAs insatser i andra världskriget och om landets aktioner är bra eller inte. Stänger tråden.

1
Bevaka tråden