Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bakgrundsfärg i Pages?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att ändra från vit bakgrundsfärg i ett Pagesdokument till någon annan kulör utan att lägga in t.ex. ett lager med en figur eller dylikt?

Det går ju i Word...

svarar med en bild...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

svarar med en bild...

[ATTACH="CONFIG"]33739[/ATTACH]

Cogito ergo Mac: ditt lager-förslag är jag väl medveten om. Jag vill ändra bakgrundsfärg alternativt bakgrundstextur i samtliga dokumentsidor utan att lägga in t.ex. ett lager med en figur eller dylikt.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-09 14:41

Jag har inte Pages, men kanske detta fungerar:
https://discussions.apple.com/thread/3341774?start=0&tstart=0

  • Avstängd
  • 2012-07-09 15:55

Har letat också men verkar inte gå utan att skapa ett grafikobjekt eller textruta som fyller hela sidan.

Men marginalern blir ju vita iaf, om man nu inte sätter dom till noll och har en skrivare som skriver kant till kant eller man klipper bort dom vita efter utskrift

Ursprungligen av LaHe:

Har letat också men verkar inte gå utan att skapa ett grafikobjekt eller textruta som fyller hela sidan.

Men marginalern blir ju vita iaf, om man nu inte sätter dom till noll och har en skrivare som skriver kant till kant eller man klipper bort dom vita efter utskrift

Enligt Apple support verkar endaste sättet att "fuska" genom att lägga ett bakgrundslager från första början, ändra fägren på det och jobba med nya lager ovan på detta. Galet irriterande om jag till exempelvis enbart skall göra en längre rapport på 100 sidor där jag måste upprepa proceduren för varje sida (eller duplicera varje sida) samt lägga upp länkar mellan textrutor från sida till sida.

Som trogen Pagesanvändare sedan många år tillbaka fäller jag nog ett av mina första stora minus för Pages pga att en så enkel funktion inte finns med.-

  • Avstängd
  • 2012-07-10 16:25
Ursprungligen av alfacat:

Enligt Apple support verkar endaste sättet att "fuska" genom att lägga ett bakgrundslager från första början, ändra fägren på det och jobba med nya lager ovan på detta. Galet irriterande om jag till exempelvis enbart skall göra en längre rapport på 100 sidor där jag måste upprepa proceduren för varje sida (eller duplicera varje sida) samt lägga upp länkar mellan textrutor från sida till sida.

Som trogen Pagesanvändare sedan många år tillbaka fäller jag nog ett av mina första stora minus för Pages pga att en så enkel funktion inte finns med.-

Då är vi 2

1
Bevaka tråden