Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Mcbook Pro Retina , högtalarna gör så knapparna vibrerar samt musplattan låter högt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-09 19:13

Jag är enormt nöjd med datorn, men har råkat ut för lite problem.

När jag lyssnar på musik eller ser på tv program i datorn. Så gör ljudet så att tangenterna vibrerar, vilket som skapar ett vibrerande plastigt ljud som gör att högtalarna låter sprängda.. Detta sker när man har ljudet över mitten av plupparna man kan välja

En annan sak är musplattan, när man klickar med den är det överdrivet högt klickljud när man klickar, hade MBA innan det var mycket mer dovt.

Har ni andra haft samma problem?

Klipp på vibrerande plastljud

http://www.youtube.com/watch?v=PhTf1AtAbPM

Klipp på hur musplattan låter i jämfört med MBA

http://www.youtube.com/watch?v=xMcxWSnSkSc

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-07-09 19:38

Klickar touchpaden på min MBP så låter det högt också precis som det låter på din MBR.
Men för mig är det inget störningsmoment eftersom jag ställt in "knacka för klickning"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-09 19:56

tack för svar bra att veta om det är så för alla, för då är det ingen idé att byta ut den...

men har du samma problem med högtalarna som jag? att det vibrerande plastljudet kommer?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-07-09 21:15

Nej eftersom jag har en MBP och inte en MBR där högtalarna är placerade på annat ställe har jag inte det.

"Problemet" med för högt klickande ljud är inget nytt fenomen utan det har varit uppe i forumet förut

Är lite förvånad att du fortfarande vågar köpa Mac, Esa... Du har väl haft problem med precis alla Appleproduter du köpt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-09 21:34

haha ja jag har otur, men samtliga gånger har dem ju bytt ut dem så de löst sig

Sen kan man tycka att jag överdriver, men det har inte Apple tyckt

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-09 21:37

McBook, det är väl något från hamburger/bokhandels-kedjan?

(rätta gärna titeln på inlägget)

1
Bevaka tråden