Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype "avslutas oväntat" efter Java-uppdatering

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-08 22:45

Hejsan!

Jag uppdaterade till "Java för OS X 2012-004 version 1.0" eftersom programuppdatering på min MacBook Pro
hojta till att det var dags. Direkt efter att det installerats så fungerar inte Skype längre. Det står "Skype avslutades oväntat", programmet hinner inte ens starta innan felmeddelandet kommer, därefter avslutas det direkt. Jag har försökt att starta programmet säkert 20 ggr.. Jag har provat att uppdatera Skype till det senaste men det blev ingen skillnad. Jag har startat om datorn men det hjälpte inte.

Jag har en MacBook Pro mid 2009 med OS X 10.7.4.

Jag är väldigt säker på att det är Javauppdateringen som gör att Skype inte fungerar. Går det att "nedgradera"? Jag har kikat
i programuppdaterings-historiken men lyckas inte ta bort uppdateringen.

Tacksam för all hjälp!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-09 03:21

Vilken version av Skype har du? Vilket OS kör du?

Ursprungligen av onnyt:

Vilken version av Skype har du? Vilket OS kör du?

Det står att han har provat med senaste Skype med samma resultat, och det står att han kör 10.7.4

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-09 15:42
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det står att han har provat med senaste Skype med samma resultat, och det står att han kör 10.7.4

UpsO:-) Skall inte läsa på forumet så tidigt på morgonen he he

Prova att ta bort Java först och se om det hjälper och sen ominstallera det, kan fungera.
How to uninstall (remove) JAVA from OS X Lion « Serge Stikine's stuff

En annan åtgärd som kanske kan "städa" lite bland eventuella trasiga systemfiler, är att installera senaste systemuppdateringen igen, men i "Combo-version".

OS X Lion Update 10.7.4 (Client Combo)

Eller prova att radera Skype helt (även inställningsfiler, "Application Support"-filer, m.m.), och installera om Skype "från scratch".

1
Bevaka tråden