Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reservdelar Mac Mini

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ny medlem och första inlägget.

Har vid isärtagning av min Mac mini lyckats ta i aningens för hårt vilket gjorde att kabeln till Bluetooth antennen släppte. Antennen som sådan är ju inga problem att byta och har även hittat den för 40$, det är bara det att frakten ligger på 60$. Så jag kände att snålålen bet mig samt att jag känner att det kommer ta på tok för lång tid att få hit.
Är det någon som har koll på företag i Sverige som har reservdelar alt. trasiga maskiner så man kan köpa den löst?

Länk till sista alternativet.

076-1352 AirPort and Bluetooth Antennas Kit - Mac Mini 2.26-2.53-2.66GHz Late 2009 A1283

Tackar på förhand för råd och tips.

På applecomponents kan du får det för $34 plus $22 i frakt (eller uppåt om du vill ha det kvickare). Jag har försökt hitta delar i Europa, men det har gått så där.

AppleComponents.com - 076-1352 - Kit, Antennas, AirPort and Bluetooth

Denna sida är lite billigare: Used mac ,refurbished mac ,Apple computers parts

63 USD inkl. frakt.

/Joakim

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-07-09 08:24

Du har ingen lokal appleverkstad du kan vända dig till?
Även om reservdelar är dyra så tror jag du tjänar på det med tanke på den dyra frakten.

Tackar för tipsen!

Jag har löst det hela tillfälligt med en USB-Bluetooth i samband med att jag inhandlade en mus med sladd. Den tiden trodde jag var förbi men nu har man en sån liggande också
Har även fått igång Diablo 3 efter uppgradering av RAM så nu är det att göra när det regnar.

1
Bevaka tråden